Sunday, January 16, 2011

Soap & Glory FTW!



Lykken var stor da jeg var innom mitt Boots-apotek og oppdaget at de nå fører Soap & Glory. De hadde en hel hylleseksjon med utallige produkter. Alt fra hud og hårpleie, til fotpleie og sminke. Needless to say I bought a shitload of stuff. Soap&Glory er et produkt jeg har lest mye om på nett, men som tidligere ikke har vært mulig å få tak i her i Norge. Produktene kommer i en girly 50's design, det er mye rosa, bilder i sort/hvitt og festlige små anekdoter og mye humor. Hele pakka er grenseløst sjarmerende.

Jeg har kjøpt "Catch A Wrinke In Time", "You Won't Believe Your Eyes", "Fab Pore"og "Clean On Me".

"You Won't Believe Your Eyes" er en illuminating under eye treatment. Et velkjent fenomen i modellverden er at mange  bruker hemoridekrem under øynene for an instant pick me up. Yes, you heard me. Denne har noen av de samme virkestoffene som hemoridekremer, og om du nå har et mental image av hvordan hemoridekremer funker på hemorider, så kan du sikkert se for deg at den samme effekten på puffy eyes vil være ganske genial. For noen vil sikkert dette være grunn nok til å styre unna dette produktet. For meg er det verdens beste grunn til å kjøpe det. Noe så postmoderne og dekadent?! :D

Moving on....det jeg elsker med dette produktet er flere ting. For det første utformningen. Produktet kommer i en tube, og åpningen har 3 kuler som er bevegelige, og når du klemmer tuben kommer produktet ut og du masserer det inn under øynene ved å rulle kulene frem og tilbake. Det føles kjempedigg! Det andre er selve produktet som er veldig kjølig, det føles fantastisk på trett og puffy hud, det er ikke fett eller klissete. Det tredje er at produktet er som nevnt illuminating noe som betyr at det lysner opp blå skygger under øynene siden det har lysreflekterende partikler.Det fjerde er at det faktisk funker. Vi snakker ikke om instant surgury results her altså, men det hjelper uten tvil på poser og skygger under øynene. Du trenger veldig lite produkt for hver påføring, så denne tuben er drøy i bruk. Den brukes før dagkrem.

"Catch A Wrinkle In Time" er en antrirynkedagkrem som kommer i tubeform. Den inneholder masse goodness som jeg egentlig ikke er så opphengt i. Om den funker mot rynker, er jeg nok veldig tvilende til siden det er fint lite som funker mot rynker med mindre du vil skyte lammende gift inn i trynet. I don't.  Jeg liker rynkene mine. Men den er fantastisk behagelig på huden. Jeg har brukt utallige dagkremer og aldri følt at noen "treffer". Så jeg var skeptisk til denne. Alle kremer jeg har prøvd blir enten liggende utenpå huden og føles fet, eller så trekkes de for fort inn og etterlater huden irritert. My skin is weird...jeg vet ikke hva den vil ha. Jeg har brukt denne dagkremen i ca 2 uker og huden min elsker den. Denne kremen trekker inn, men tilfører  massevis av fuktighet. Huden min er kjempemyk, ser friskere ut og jeg har ikke hatt en kvise. Nå har jeg veldig bra hud fra før, men jeg  reagerer altid på nye produkter, but not with this stuff. Jeg hadde virkelig trodd dette skulle bare være en i rekker av kremer jeg ville kjøpe, teste, hate og kaste. Nein. Dette er min fav krem etter årevis på leting. Finally! Kjøper ny med en gang denne er tom. Hands down. Det eneste negative jeg kan si er at den ikke har noen spesiell  lukt. Den lukter ikke vondt, den lukter krem. Jeg hadde foretrukket en frisk lukt. Men utover det...6 stars.

"Fab Pore" er en sminkefjerner som også reduserer porer. Til nå har jeg vært fan av Benefit sin "Gee that was quick", men denne slår Benefit ned i støvlene. Om du foretrekker en flytende sminkefjerner så er ikke dette noe for deg. Dette produktet er en tykk krem som du fordeler mellom hendene og masserer inn i ansiktet, du lar det virke noen minutter og så vasker du det av med kluten som følger med på kjøpet og lunkent vann. Det føles fantastisk, og jeg ble virkelig overrasket når jeg våknet dagen etter fordi huden var så myk. Det er sminkefjerner og ansiktsmaske i ett egentlig. Jeg elsker å bruke den, å fjerne sminken er ikke pes lenger det er bare digg. Jeg vet ikke hva det er, men jeg har en meget tydelig indre stemme som sier ifra om noe ikke er bra for kroppen min. Jeg får avasjoner og støter produkter fra meg. Min indre stemme sier "hell yeah" til "Fab Pore". (Samboeren min vil jeg skal kjøpe en tube til, men det er bare fordi han sikler på kluten som følger med siden han vil bruke den til å lage Panir (indisk ost) med den. Makan.) :O

"Clean On Me" er en dusjsåpe, og stort mere er det vel ikke å si om det? Den inneholder mykgjørende stoffer som tilfører fuktighet. Du får jævlig mye for pengene iallefall! Den lukter godt og man blir ren :P Det mest positive jeg kan si er at du trenger ikke kjøpe dusjsåpe ørten ganger i mnd, denne vil vare i en evighet.

Jeg er veldig imponert over Soap&Glory. Dette er virkelig produkter som holder god kvalitet. Jeg tror jeg har funnet min serie i hudpleie. Dessuten er det stas med kul design, det er de små gleder i livet, hva? Anbefales på det varmeste, så oppsøk ditt Bootsapotek og sjekk ut hva de har inne. Eller du kan bestille via Boots.no Enjoy!

"Catch A Wrinke In Time" koster kr 159 inneholder 50 ML
"You Won't Believe Your Eyes" koster  kr 149 inneholder 15ML
"Fab Pore" koster kr. 149 inneholder 100ML
"Clean On Me"  koster  kr 54  inneholder 480ML

Soap & Glory tester ikke sine produkter på dyr, men de sier at de ikke kan gå god for om alle ingrediensene de bruker ikke er testet på dyr.

3 comments:

  1. Jeg bruker også catch a wrinkle, men ikke fordi jeg føler jeg har rynker, men fordi de egentlig ikke hadde noen annen dagkrem der og da og jeg trengte en. Har selv problemer med å finne dagkremer som ikke føles fettete og man blir shiiiiny av. you wont believe my eyes har jeg ikke brukt enda, men min søster på 17 bruer den, for hun er kjempe svart under øynene. om den funker for henne, har hun egentlig ikke sagt noe om.
    og fab pore tror jeg at jeg skal se om jeg får tak i, den høres interessant ut. jeg bruker vanligvis Lush sin ultra bland sminkefjerner, men den blir av og til litt fet for meg å bruke hver dag.

    Fab review Janne! Definitivt bra lesning en søndagsmorgen. Takk for at du deler <3

    ReplyDelete
  2. Hehe, kult du blir glad! Jeg brukder Catch A Wrinke som nattkrem og jeg da, er ikke så fin på det :P Lush har så mye digg!

    ReplyDelete