Thursday, January 13, 2011

Milani VS Barry M


 Jeg vet ikke hva det er med meg. Ser jeg noen produkter som skiller seg litt ut, blir jeg helt som i transe og setter himmel og jord i bevegelse for å få tak i det.

Har store problemer med å forstå det nye opplegget for å laste opp bilder, men anyways: Prepare for makeup pr0n!!

Milani Lip Flash. Leste om de på nett og satte i gang en intens jakt som heldigvis endte meget bra. Etter å ha sjekket ut de vanlige mulighetene for shipping til norge (noe som altid fører til et voldsomt raserianfall), måtte jeg tigge pent til en venn som for tiden bor i USA. Jeg fikk bestilt varene, de ble sendt til henne og hun var søt nok til å ta seg til midt i julestria for å avlevere de til min sambo siden jeg er for tiden syk. Go her!


Lykken var stor. Enorm. Frekkin HUGE! Og lykken ble ikke mindre da jeg åpnet opp og fikk se produktet in all it's glory. Holy shit folkens...her snakker vi big fucking bling for lippene! :D

Milani Lip Flash er noe så spennende som lebestift og gloss i samme produkt. De kommer snertent utformet i pencils og finnes i 8 forskjellige farger. Jeg har 3: Hot Flash, News Flash og In A Flash.
Disse er høypigmenterte, stappfulle av glitter og duocrome og all things magickal! De er supermyke på, er passe sticky og varer lengere enn en vanlig gloss.  Bildene mine er rævva, er ikke verdige effekten disse gir. Ikke i nærheten engang. De må bare oppleves. Se denne videoen for detaljer.

Mine favoritter er Hot Flash som er en true red med så mye glitter og shimmer at den grenser mot metallic. Denne er bare helt avsindig fantastisk ekstravagant! Jeg bruker den når verden suger, og jeg føler for å pynte meg litt. Denne er den perfekte fargen til en true diva. Min andre favoritt er In A flash som er en nydelig rosa, med et blått shimmer i som gjør den helt unik. Denne er mere glossy og mere transparent. Bruker denne stort sett hver dag og elsker den fargen. Killer. News Flash var skuffelsen. Don't get me wrong, den er kjempepen, men fargen er for brun i forhold til det jeg forventet meg. Dette er en veldig pigmentert rødbrun farge med et svakt blått shimmer som gjør den veldig unik og den funker til den rette sminken uten tvil.
Dette er produkter som har blitt brukt nesten hver dag siden jeg fikk my greedy hands on them. Har du en venn i statene, så oppfordrer jeg deg til å benytte deg. Really. Truly. Do not miss these suckers!

Det negative med dette produktet er faktisk at de må spisses. Det har jeg ikke hatt behov for enda selv om jeg har tråbrukt de i ukesvis. Men jeg kan se for meg at spissingen kommer til å bli et sant helvete. Med mindre de skiller seg ut fra andre fat pencils. Lov å håpe, yes?Så her om dagen surfet jeg rundt som man gjør, og oppdaget at Barry M også fører noen lignende saker ved navn  Lip Lacquer Crayon i 5 forskjellige farger. *gisp* :O

Så jeg måtte jo bare teste om de var like überfantastiske som Milani sine. Jeg syns ikke fargene de fører var så ulike de jeg hadde, så jeg valgte kun 1:  Lip Lacquer Crayon - Party Pink. Og lykken var igjen helt på grensen til sminkeorgasme da jeg åpnet pakken i posten i dag. Denne er uten tvil the brother from another mother! Denne er uten tvil like fantastisk som Milani sin Hot Flash men da bare i en helt sinnsyk fargesterk og glitrende varm PINK! Jøje hatten! Amazing! Igjen denne er på grensen til metallic så sinnsykt mye glitter er det i den. Den er superbehagelig på, ikke sticky, og lett å påføre. Kommer til å bruke denne veldig mye uten tvil.

Kvaliteten er såvidt jeg kan kjenne den samme, de tørker ikke ut lippene mine, de sitter bra, de er begge en kombo av valig lebestift og gloss, de er fargesterke, fulle i glitter og bling...

Får du ikke tak i Milani, så kjøp Barry M. Det er en jevngod bror. Ferdig sak.

Barry M sine koster £4.99
Milani sine koster $6.99

Barry M og Milani tester ikke på dyr.

9 comments:

  1. Dette kunne tilogmed være noe for meg;)

    ReplyDelete
  2. Fargene er så utrolig mye finere og sterkere.....er så irritert på det dumme kameraet...grrrr.

    ReplyDelete
  3. Hei!

    De har de her: http://www.cherryculture.com/cosmetics/makeup/milani/milani-lip-flash-full-coverage-shimmer-gloss-pencil/17529&cat=0&page=3

    ReplyDelete
  4. kanskje jeg skal prøve den til barry M også da, selv om jeg foretrekker kalde farger. men fargen på bildet så veldig bra ut da =D

    ReplyDelete
  5. Evy: Jeg vet men om du skal ha tracking koster det nesten dobbelt så mye i shipping. Not that crazy.

    ReplyDelete
  6. Linn: Den fra Barry M er en kald rosa, med glitter by the bagfull!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Edit: Milani sin er en kald rosa, men Barry M sin, selv om den er varmere, er likevel kaldere enn de fleste rosa vil jeg påstå.

    ReplyDelete