Friday, November 19, 2010

ELF - Worth it?


Som noen av dere vet fikk jeg en helt jævla haug med ELF-produkter i posten her om dagen.
Jeg vet ikke under hvilken stein jeg har bodd, men jeg har altid trodd at ELF var et dyrt merke. Og at det var som det meste annet umulig å få tak i.
Not so. Som vanlig klikk på bildene for detaljer. Kvaliteten på bildene er ikke så bra, men fuck it.

Såh...jeg sjekket ut nettsiden og fikk helt dånedimpen (Sunnmøring. Kjæften) når jeg så prisene. Jeg måtte seriøst sjekke blogger for å finne ut om det var trykkfeil. Alt koster 16,- og studioproduktene koster mellom 35,-/65,-. Og jeg betalte 35,- i frakt.
Jeg sjekket opp flere blogger og reviews for å finne ut mere om kvalitet. Let's face it people....til den prisen kan man ikke forvente seg stort. Jeg så at flere produkter har vunnet noen priser og så produktene brukt i forskjellige blader.

Jeg tenkte what the hell, og bestilte 9 forskjellige og vil si at innpakningen er fin, og at mange av produktene er lure. Som mascara som er vannfast i ene enden og vanlig i andre enden, eller som plump & prime. Noen kommer i en sleek, sort utforming, og vi liker jo sort minimalisme. Ellers vil jeg si at jeg faktisk ikke klarte å åpne øyenskyggen eller blusher. Det måtte min samboer med utdannelse på Masternivå fikse for meg. HAHA. Kvaliteten på innpakningen er åpenbart ikke superbra, men til prisen er det helt ok.
Merk deg at du får LITE produkt for pengene. Ikke forvent deg gigantiske mengder. Sjekk nederst for å se listen.

So...hva syns jeg om kvaliteten?
Når det gjelder selve produktet har jeg overraskende varierene mening.
Jeg var mest spent på All over cover face stick, men jeg ble ikke overbevist. Produktet kommer i en skru-opp limstift. Den dufter faktisk veldig godt og friskt av sitron. Stort pluss. Denne stiften egner seg ikke til å påføre uten en kost. Produktet er ikke veldig mykt, men det går greit å bruke kosten til å hente opp produkt og påføre det. Resultatet er mye mindre dekkende enn jeg trodde det skulle være siden det er en stift. Resultatet er ikke melete eller stripete. Men denne satt ikke lenge på huden. Jeg mener den trenger å settes med pudder i tillegg. Would I buy again? Meh.

Men Tinted moisturiser spf 15 var virkelig overrskende bra! Og den er mere dekkende enn stiften, that just doesn't make any sense....Men jeg liker den kjempegodt. Gir en kjempefin glød til huden, supermyk og lett å påføre med kost. Resultatet er dekkende, friskt og mykt. Would I buy again? Hell yeah. Love it. Ekstremt bra til den prisen.

Earth and Water Mascara Duo: Elsker denne. Jeg måtte kjøpe meg en vannfast mascara fordi tårene spruter hos fysio pga vondter, og jeg ser ut som en panda på crack etter behandling. Og med denne får du både vannfast og vanlig i en! Kvaliteten er kjempebra! Like bra som Sexy Curves fra Rimmel som har vært min fav, men som jeg ikke kan kjøpe etter jeg fant ut at Rimmel tester på dyr. Denne anbefaler jeg på det sterkeste. Helt på trynet bra for den prisen. Woho. Would I buy again? A big fat YES!

Brightening eye color: Øyenskygge. Shite. Veldig lite pigmenter, svak krittkonsistens. For prisen...helt grei kvalitet. Would I buy again. Nope. Never.

Natural radience blusher: Må ha master i historie for å klare og åpne den. Men kjempefin farge, og den gir et nydelig resultat. Veldig pigmentert. Lite produkt, men verdt pengene. Skal def. sjekke ut studio blush som visstnok er NARS verdig. Would I buy again? Sure.

Luscious Liquid Lipstick: LOVE. Virkelig en stor overraskelse. En skru opp glossy lebestift som sitter i en evighet og som gir sexy lipper all the way. Vil ha ørten flere farger i denne. Innpakningen er ikke av fantastisk kvalitet, så min har lekket litt men ikke mere enn at det ikke går ann å fjerne. Og glosser lekker genrelt. Kjempebra produkt for prisen. Would I buy again? YEAH, I want all of them.

Lip Primer and Plumper
: Studioprodukt. Genial utformning. Lip plumper er et produkt som ørten andre merker har en variant av. Det er et produkt som inneholder naturalig kanel som stimulerer blodtilførselen til lippene og det fører til at de hovner litt opp og blir big and sexy. Det svir litt, men går over. Hatt andre typer før. Effekten er nais for slike som meg med linjalstreklipper. Denne er kjempebra sammen med Luscious Liquid Lipstick. Primeren? Meh..not so much...syns resultatet ble tørt. Kan være fordi lippene mine ikke var myke før påføring. Må testes litt til trur eg. Would I buy again? Ja, fordi jeg liker plumperen godt nok.

Lip Lock Pencil
: Liker innpakningen, produktet er mykt på lippene og gir et usynlig resultat. Funker helt greit mot feathering, syns ikke den jeg har fra Sally Hansen er så mye bedre enn denne faktisk. Verdt pengene. Would I buy again? Sure.

Blending brush: Kjøpte mest bare på morro. Tja. Helt grei om man ikke driver med avansert sminke. Would I buy again? Neppe.


Alt i alt er ELF et merke som har veldig varierende kvalitet. Noe er kjempebra, andre ting er helt totalt bortkastet penger. For alt dette betalte jeg 135,- med shipping. Og angrer ikke. Jeg vurderer ELF til å være et merke man kan supplere sin øvrige sminke med. Og kjøper du produkter som ikke krever ekstremt bra kvalitet, så er det vel verdt det. Jeg er fornøyd jeg. Og kommer til å bestille flere av noen få av produktene. Morro og billig. Om du er ute etter høy kvalitet er ikke ELF noe for deg. Har du derimot det meste du trenger fra før, men syns det er morro med litt billig stæsj som funker helt greit til sitt formål, kan du prøve ELF. Det vil iallefall ikke ruinere deg ;)


Lip Primer and Plumper: 38,15 (1.6g) + (1.7g)
Natural Radiance Blusher: 16.35,- (2g)
Brightening Eye Color: 16.35,- (2.5g)
All Over Cover Stick: 16.35,- (4g)
luscious liquid lipstick: 16.35,- (1.5g)
Tinted Moisturiser SPF 15: 16.35,- 12g)
Blending Eye Brush: 16.35,-
Lip Lock Pencil : 38,15 (2g)
Earth and Water Mascara Duo: 16,35 (2.5ml)

ELF tester ikke på dyr.

2 comments:

  1. Du er flink til å skrive morsomme bloginnlegg omm sminke;)
    Smiler alltid når jeg leser her inne:))

    ReplyDelete