Tuesday, February 15, 2011

So is Sleek really that sleek?


Sleek is all the rave online. Alle skryter av hvor bra Sleek er, og alle har et Sleek-palette i en eller annen versjon. Og siden jeg er en makeup whore, så måtte jeg selvfølgelig ha Sleek jeg og. Det begynte med en controur kit og en blush. Og jeg var så overrasket og imponert over kvaliteten at jeg måtte bestille mere. Ikke bare er kvaliteten på selve produkter bra, men innpakningen er rock solid. Og svart, og vi liker jo svart! Faktisk en av de beste innpakningene jeg har vært borti. Disse blir ikke fucked up med det første! Makeup pr0n ahead!!!

Sleek blush sies å være the perfect dupe for Nars blush i enkelte toner. Jeg har ikke et eneste produkt fra Nars så ikke vet jeg. Men blush'en jeg har er iallefall meget så bra. La meg gjøre det klart med en gang: Disse fargene er bold, in your face og superpigmenterte. LESS IS MORE!! Produktet finnes ikke porøst, det sitter solid i esken, og speilet i lokket er bare en bonus for oss forfengelige. Når du skal bruke denne blushen, bør du for all del ikke gni børsten nedi produktet and on to your face. Dytt børsten veldig lett mot rougen, gni børsten så lett mot håndbaken, og etter det kan du fint påføre blush to your cheeks. På denne måten unngår du å se ut som du har fått juling. Med mindre that's your goal. Hva vet jeg.
Jeg har fargen "flushed" og elsker den. Perfekt for vinter da dette er en skarp og kald knallrosa med blått i seg.

Jeg er også begeistret for Sleek's Face Contour Kit.  Her får du en highlight og en controur i en og samme pakke. du får den i dark, meduim og light så denne passer for alle madammer. Jeg har min i light. Countour-delen er veldig fast og godt pigmentert. Bruker du for mye vil de med svært lys hud som meg, oppleve at fargen kan bli for orange. Igjen less is more, bygg heller opp skyggen du ønsker. Highlight-delen er i en mere silkemyk tekstur, med masse shimmer. Jeg hadde helst sett at denne fargen gikk mot sølv og ikke mot gull. Den er fortsatt pen på huden min, men vil passe enda bedre til piker med gylden hud og mørkere toner. Jeg foretrekker highlight i Benefit sin 10. Denne elsker jeg og jeg bruker den hver eneste dag. Og den lukter så himmelsk! Jeg liker å ha en utvalg av både highlight, bronser og contour så jeg har litt forskjellig. Brukes alt etter humør og sminke. Alt i alt en kjempegod kit å ha, med veldig god kvalitet.



Jeg har Sleek Storm I-divine palette. 12 stunning øyenskygger i en helt fantastisk kvalitet. Myke, silkeaktige, høypigmenterte og rett og slett amazing. De er en drømm å påføre, blending er en lek. Jeg kan ikke uttrykke hvor mye jeg elsker disse øyenskyggende. Palettet kommer i en solid pappeske med kul design, og produktet er en supersolid  sort eske med et generøst speil. I dette palettet får du varme toner fra gull, brun, blå, rust og sort. Av de 12 er 2 matt, de andre har en shimmer finnish. De er nydelig på øynene. Faktisk så fantastisk at jeg får lyst til å ta av alt og begynne på ny. That's how fun they are to work with. Kjøp! Kjøp! Kjøp! Disse palettene finnes i 7 forskjellige typer, så alle vil kunne finne farger de foretrekker. Fra de som liker høstfarger som meg, til de litt mere flippa jentene som vil ha crazy neon and all things bright.

Jeg har også et av deres nyeste produkt, en foundation ved navn New skin Revive. Denne har fått mye oppmerksomhet nettopp fordi den kommer i _16_forskjellige toner! Så endelig kan de med veldig lys eller veldig mørk hud finne tonen som passer de best. Du kan bestille en test kit. Da får du 5 små tuber med foundation i skalaen du mener passer din hudtone best. Veldig praktisk! Da kan du teste før du kjøper en stor flaske. Jeg har min i Shell, den lyseste tonen. Jeg liker glassflasken, den er god i hånden. Men pumpen funker ikke. Jeg måtte åpne hele toppen for å teste. Resultatet er en matt finnish som du kan bygge opp alt ettersom hvor mye coverage du ønsker. Jeg har kun testet denne 1 gang, og er usikker på om jeg er begeistret eller ikke. Jeg syns den ble litt tørr på huden. Men jeg ser at den setter seg etter den har vært på en stund når den får blandet seg med hudens naturlige oljer. Jeg skal gi den noen tjanser til. Dessuten foretrekker jeg tinted moisurizer fremfor en foundation. Men til fest er det bra med litt ekstra. Vil jeg anbefale den? Jeg anbefaler deg å kjøpe en test kit først. Så får du se selv. Pixiwoo skal anmelde denne, så jeg er spent på hva de kommer frem til.

Alt i alt vil jeg si sleek er overraskende bra for prisen. Det er helt syk bra kvalitet på innpakning og øyenskyggene er av en annen verden. Skal jeg anbefale noe av alt jeg har, er palettene uten tvil mitt første tips. Sleek har kjapp shipping, og jeg fikk mail fra de i dag om at de har sendt med en ny foundation i posten siden pumpen på den jeg har ikke funker. Det er bra kundeservice, people.

 Sleek New skin Revive: €14.00 (Test kit €4.00)
 Sleek Palette: €8.50
 Sleek Face Contour Kit:  €9.95
 Sleek Blush:  €6.00

9 comments:

  1. Nå ble jeg inspirert til å prøve noe fra dem også. Den contour kit'en virker jo spennende, men jeg vet ikke hvordan man bruker slikt, men youtube kan sikkert hjelpe ^^

    ReplyDelete
  2. :) Contour brukes for å fremheve kinnben, neserot feks. Viktig å ha en riktig børste for å få et godt resultat. Utallige videoer på tuben, men sjekk kanalen til Pixiwoo. De jentene har peil.

    ReplyDelete
  3. Du må da være blitzer

    ReplyDelete
  4. Anonymous: Ikke Blitzer. Anarkist ja.

    ReplyDelete
  5. *Vinker til Lena Andreassen* ;)

    ReplyDelete
  6. Sleek Palette: €8.50
    Sleek Face Contour Kit: €9.95
    Sleek Blush: €6.00

    jeg bestilte akkurat dette og det ble 25,45 euro aka 197 kroner.. og så måtte jeg betale 170 kroner i moms fordi de hadde skrevet 28 euro på pakken.. hva gjør man da? Det var heller ikke frakten de med uhell skrev, fordi med frakt ble det 35 euro.. what to do? Og hvis jeg skal få pengene refundert fordi det er feil, må jeg få sleek til å gjøre det da eller tollen?

    ReplyDelete
  7. Damn! Betalte du med kort eller Paypal? Send de en epost og forklar situasjonen. Så lenge det er under 200 skal du ikke betale moms, de har skrevet feil det kan være de kan hjelpe. Du bør kontakte tollpost, printe ut og sende inn info ang totalsum.

    ReplyDelete
  8. Ble betalt med kort.. Har printscreen av hvordan det før jeg gikk ut av checkout. Og bilde av pakken og imens jeg åpnet den, vet ikke om det har noe å si : P

    Så jeg burde få pengene tilbake? Har sendt mail til sleek og toll.no men ikkenoe svar enda.. Skjønner liksom ikke helt hvordan det skal fikses

    ReplyDelete
  9. Du får nok svar, de bruker å svare på mail. Ellers må du få pengene tilbake fra tollpost. Forferdelig irriterende! :#

    ReplyDelete