Tuesday, April 12, 2011

Two Faced - Pink Leopard Bronzing Powder


Har ikke så mye Two Faced, men det jeg har liker jeg svært godt. Jeg har begynt å fylle på samlingen i det siste. Mitt nyeste kjøp er Pink Leopard Bronzing Powder. Jeg har siklet på denne ganske så lenge, og utsatt et kjøp fordi jeg har vært så besatt av Benefit sin Ten Bronzing and highlighting Duo. Jeg tenkte det ikke var noe poeng i å teste Two Faced sin Pink Leopard før Ten var oppbrukt. Men så ble fristelsen for stor ;)

Så hva er dommen? Jeg elsker dette produktet. Jeg tror faktisk at jeg kommer til å kjøpe ny av denne isteden for Benefit sin Ten.

Innpakningen er divine, kompakt stiv pappeske med et generøst speil og magnet. Girly pink og glossy finish. Og selve pudderet er kjempekult i leopardmønster. De tre tonene blandes sammen når du drar kosten over produktet, og resultatet er glowing, friskt og huden får både contour, blush og highlight. De tre fargene er perfekt for min lyse hud. Dette pudderet kommer i 3 andre toner så her er det noe for både de med mørkere og lysere hudtone. Jeg bruket en stor pudderbørste, og påfører som vanlig contour. Pluss litt ved tinningene og under kjeveben. Looks killer and lasts all day. Krever jævlig lite tid og energi, funker som bare det. Perfekt sammen med en tinted moisturizer eller en faceprimer med glød feks Pixi sin Flawless Beauty Primer (som jeg ikke var så giret på at first, men som er blitt en favoritt)

Jeg liker at mønsteret ikke forsvinner med bruk, mønsteret er altså presset gjennom hele produktet og er ikke bare overfaldisk pynt som man noen ganger ser. Ifølge min samboer dufter huden min av "danish butter cookies". And that can't be bad ;) Jeg har fått litt dilla på sminke som dufter godt, og ikke stinker av kjemikalier eller billig såpe. Heldigvis har produsenter plukket opp dette, og flere bruker nå mye tid på både utformning og duft, ikke kun resultat. Jeg liker produkter som ser tiltalende ut, som gjør at det er stat å hente de frem. At de skiller seg litt ut. Denne gjør definitivt det :)

Diskret sminke + Pink Leopard
Jeg kjøpte  Pink Leopard Bronzing Powder via Beautybay.com
Pink Leopard Bronzing Powder koster: 133,-
Two Faced tester ikke på dyr.

4 comments:

  1. Du, kjære sminkeguru. Jeg har litt blush-angst, men ser jo at ansiktet blir litt flatt når man jevner ut huden med div concealere og foundations. Hvor begynner en nybegynner?

    ReplyDelete
  2. Jeg begynte ikke med blush, contour eller highlight jeg heller før for et par år siden...så jeg forstår hva du snakker om! Less is more! Spesielt når som vi er blitt litt eldre, forvinner mye glød, og farge fra huden. Så det er bra å friske opp litt så man ikke ser så flat ut som du sier med foundation.

    Om du vil ha noe enkelt med litt glow, da er jo Pink Leopard noe for deg! Du bruker ikke så mye dramatisk sminke, sant? Denne kan du bygge opp fra veldig diskret til mere fargesterk. Kommer også ann på kosten du bruker: Jo fastere hår, desto mere produkt henter den opp og buffer inn i huden. Så jeg anbefaler deg å bruke en kost med myke syntetiske hår. Denne gir en glow da.

    Om du heller vil ha en matt finish, anbefaler jeg feks Everyday Minerals de har godt utvalg. Du er lys som meg og bør holde deg langt unna alt som har varme toner. Velg en kald farge mot (rosa eller blå.)

    Du har markerte kinnben, og smalt ansikt, så du bør styre unna den klassiske "smil og påføre blush on the apples of the cheek" Du bør legge litt blush langs kinnbeina og opp mot tinnigen :)

    Her er deres matte blushes: http://www.everydayminerals.com/store/color/cheeks/cheeks-matte.html

    ReplyDelete
  3. What's up, yes this paragraph is really fastidious and I have learned lot of things from it concerning blogging. thanks.

    Take a look at my site - honda s2000 for sale company

    ReplyDelete