Thursday, April 28, 2011

Nytt stæsj! Elf again.



Nå er det en stund siden jeg har skrevet om alt jåleriet jeg har skaffet meg i det siste. Jeg har åpenbart en eller annen autistisk hangup på sminke. I denne bedritne verden trenger jeg noen pick me ups. And makeup does it for me. Every single time. Det er noe med den hentelappen i postkassen, eller den spennende pakken som ligger der. Det har vært et beintøft år i rehab pga ryggskaden, så jeg har belønnet meg selv for fremgang når den har kommet, og trøstet meg selv når tilbakefallene kom. Alle har sine kicks. Sminke og neglelakk er min heroin. Jeg skyter gladlig Urban Decay everyday rett i årene. So here we go...makeup pr0n!

Jeg har kjøpt stæsj fra Elf før. Som dere leste var det noe som var ræva og andre ting jeg elsket. Elf er billig. Billig dop funker det og. Jeg ELSKET Luscious Liquid Lipsticks sist, så jeg bestilte en ny. For prisen er disse helt latterlig gode. De er er fantastisk å påføre, perfekt klissete, gir nok farge når man ikke har tid til noe annet enn litt bronzer og noe på lippene. Elsker. Brukes kjempeofte og har masse igjen i den jeg kjøpte sist.

Det skal sies at denne divaen gjør research. Hun leser ørten blogger og reviews og ser ørten videoer på tuben og studerer swatches nøye. Jeg er ikke impulsiv på sminke. Så disse produktene fra Elf har jeg hørt mye bra om. Det skal sies at selv Pixiwoo og Lisa Eldridge bruker noen Elf-produkter. Works for them - works for me.

Jeg var nyskjerrig på Hypershine Lip Gloss og kjøpte 2. Kjempefornøyd! Jeg er stor fan av "skru opp" gloss med pensel til påføring. Jeg er ikke velsignet med kjøttfulle svulstige lipper, så dette er flott for presisjon. Min favoritt er uten tvil "Sugar Plum" med en deilig duft av sjokolade.Gir litt mere farge og passer hudtonen min kjempebra.  "Vixen" var også pen, men ikke noe ekstraordinært. Helt super farge when you are on the go.

Right..moving on to Lip Stain "First Date" fra Studio line. Nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte flere av disse! GR! En lip stain er som noen kanskje vet en tint til lippene som er veeeldig holdbar. Teksturen er oftest nesten flytende og påføres med filttupp. Denne er ikke slik, den har en kremet konsistens og jeg ble litt skeptisk til om den vill funke som en stain. Men du skal påføre, vente til den tørker og så kan du ta på glossen som er kombo i samme produkt. Sweet deal. Fargen er litt crazy. Den er litt 80-talls peach. Jeg likte den best uten gloss, da den ble helt matt. Spennende farge, veldig uvant. Skal kjøpe flere av disse. Jau.


Rait...whats next...
Jo! Eye Transformer Palette! OGså fra Studio Line. Jeg har sett ørten swatches og jeg fant ut at jeg måtte ha den. Dette er litt kult. Det er 4 veldig lyse øyenskygger, nesten uten farge.  Alene gir de deg ikke mye action. MEN! Trikset er å ha en mørk base. Som feks en eyeliner eller en paintpot eller en NYX jumbo eye pencil. Så påfører du disse øyenskyggene, og du vil få knalltøffe farger! De forandrer seg alt ettersom hvilke farge underlaget har. Jeg har på bildet Nyx Jumbo Eye Pencil i Black Bean som base. Sjå kor kult! Utallige muligheter med andre ord i 4 nokså anonyme øyenskygger. Hurra hurra! 


Complexion Perfection.  (Studio Line) Det er 4 pudder i ett. Fargene blå, grønn gul og rosa skal sammen jevne ut huden og gi den et jevnt resultat. De som kan fargelære må vite at de samme reglene gjelder for sminke. Røde områder jevnes ut med grønt, blått med orange und so weiter....Har du feks blå ringer under øynene (peke på seg selv) må du bruke en consealer med peach/orange tone. For rosacea (røde blodkar, rødmende kinn) brukes en base med grønn tint eller et pudder med grønn tint på området. Get it? Nå har jeg bare testet denne i vill sminkerus så jeg kan ikke si om den er fantastisk eller ikke. Men den suger iallefall ikke. nå er jeg velsignet med veldig pen hud, så jeg trenger ikke så mye fiksing. Blodårer og blå ringer har jeg, mind you. Om noen lurer bruker jeg denne for rødt rundt snuten.


Bronzer. Tja. Det skal sies at jeg er vant til å bruke Benefit sin "10" og Two Faced sin "Pink Leopard" eller diverse fra Everyday Minerals. De gir alle en glød i varierende grad og jeg har blitt glad i den gløden Since I am dead on the inside! Mouahahah! Neida. Joda. Anyways. Denne bronzeren består av 4 farger pudder som kan brukes sammen eller for seg selv til contour og highlight. Jeg har bare testet den kjapt, og fikk ikke åndenød eller noen petite mort-opplevelse. But hey for the money it's more than fine. Og sannheten er at ofte er produkter jeg ikke var så hypp på med en gang, de som trigger meg etter et par mnd. So there.


Til sist er "Eyeshadow collections - Everyday Basics - 32pc Collection" som man fikk gratis om man bestilte for over 10$. Doh. Like that's a problem. Øyenskyggene til Elf har jeg ikke vært fan av. De er ikke fargesterke, krittkonsistensen er hat. Men jeg har et lite palett fra før og der er de aller fleste øyenskyggene kjempebra. Det er det som er rart med Elf: Er det ræva er det skikkelig drittræv. Er det bra, er det virkelig ekstremt bra mtp pris. Dette palettet fikk jeg altid gratis (koster 9 $). Det har bare mine farger. Jeg har bare såvidt testet dette, men jeg kan si at det har mye bedre kvalitet enn de fleste andre øyenskyggene til Elf. Dette palettet har også fått gode reviews online. Trenger jeg flere palett? Ja. Har jeg ørten? Ja. For faen. Jeg elsker paletter. Og tro det eller ei, de blir alle brukt selv om det går lang tid mellom hver gang.


Så det var det. Jeg skal poste en blogg om Urban Decay Pocket Rocket som er min STORE lidenskap. Jeg har nå 2. Jeg ELSKER de. Bruker hver eneste dag. Men mere om det og annet fra Urban Decay i neste post. Og jeg skal blogge om Stila og en ny neglelakk jeg har oppdaget....Stay tuned, crackwhores!

Elf tester ikke på dyr.

Eyeshadow collections    Everyday Basics - 32pc Collection  - Gratis beibi
Complexion Perfection  £3.50
Bronzers  - Cool Bronzer    £3.50
Hypershine lip gloss  - Vixen    £1.50
Hypershine lip gloss  - Sugar Plum    £1.50
Luscious liquid lipstick    NEW - Strawberry    £1.50
Lip Stain    First Date    £3.50
Eye Transformer    £3.50

4 comments:

  1. så mye bra du har å si Janne! nå føler jeg meg inspirert til å kjøpe litt igjen ^^ jeg er nok bare veldig uheldig med ting jeg kjøper av og til.. nok så fordi jeg ikke er en slik make-up researcher som deg =D

    ReplyDelete
  2. Bare husk at smaken er som baken ;) Elf er ikke et kvalitetsmerke. Om du har lyst å bruke penger, og være sikker på at du får kvalitet bør du styre unna. Jeg syns det er morro mellom alle de dyre produktene jeg bruker :)

    ReplyDelete
  3. Elsker alt seom er her tante! spesielt disse tre: Eye Transformer Palette, Complexion Perfection og Eyeshadow collections - Everyday Basics - 32pc Collection!
    den første ser bare rååå kul ut! VILL HAA, alt egentlig :D
    klem ida :D

    ReplyDelete
  4. Eye Transformer er stas! Gleder meg til å teste den ut...med lilla base..eller blå..Oh lykke!

    ReplyDelete