Friday, April 29, 2011

Is that a rocket in your pocket?



Urban Decay. How I love you.

For en god stund siden kjøpte jeg et sett fra Urban Decay. Med settet kom en sample på Pocket Rocket i "Timothy". Dette har vært min fav gloss siden. Derfor eier jeg nuh 2 stk. And they truly do rock. "Contains hyaluronic spheres to improve cellular function, prevent dehydration and fill in lines and wrinkles" Ikke nok med det...de er fullstappet med Feromoner.....nuh vel.

 For det første så er innpakningen sinnsykt fet. Isteden for den mere konvensjonelle runde tuben, kommer denne glossen i en futuristisk, flat sleek utgave. Perfekt for å passe diskret i en lomme. Den gir, tross sitt futuristiske utseende, en 80's vibe. Og det er pga den rasende festlige toppen. Husker du pennene fra 80'tallet med en påkledd dame eller en mann, og når man snudde pennen opp ned, forsvant klærne? Slik er også toppen på Pocket Rocket. Her er det statue karer som skal passe de fleste jenter. Minus meg da selvsagt. Det nærmerste måtte være en kis som ser litt rocka ut. Smell opp Ogre på den glossen, så blir jeg en happy camper ;) I'm rambeling. Anyways. Det er kjempemorsom design, og det trigger minner. Dessuten kommer denne glossen med pensel istedenfor den vanlige applikatoren, og det elsker jeg. Jeg foretrekker pensel anyday. Det gjør det lettere å få et pent resultat.

Selve glossen er som sagt min favoritt. Jeg er sær på gloss. Jeg kan ikke utstå den type gloss som er lite sticky. De har en tendens til å smelte innover munnen min. Det er rett og slett bare kvalmt. Jeg vil ha de kjempesticky. Da sitter glossen bedre på munnen, og flyter ikke rundt som ett eller annet vesen fra en 70-talls horrorfilm. Sticky stays. Og denne er perfekt. Og den lukter crème brulee!

Timothy er min favoritt. Den er også den mest pigmenterte av de to, og så vidt jeg har forstått, av alle glossene generelt. Den har en fantastisk rødtone som passer min hud perfekt. Den er akkurat pefekt fargesterk vs transparent som en gloss er. Timothy har også et svakt hint av gullshimmer som du ikke ser med mindre du er all up in my business. Noe du i utgangspunktet ikke bør være. Takk og lov for macro sier du nå. Trykk på bildene så ser du hva jeg mener. Den er rød med orange undertone som ikke vises på bildet.

Doug er min nyeste gloss fra Urban Decay. Jeg valgte meg denne etter å ha studert swatches i evigheter. Jeg ønsket meg noe som var radikalt ulikt den jeg hadde fra før. Så da ble det denne rosa med blå undertone. Denne var ikke love at first try. Jeg syns den ble for bland i forhold til Timothy. MEN. Nå som jeg har brukt den noen ganger er jeg blitt svært begeistret. Den er mere mystisk. Den har mindre pigment, men tar det igjen på shimmer og bling. Klikk på bildet så ser du den har svakt hint av blått og sølv glitter. Den er kjempefin på. Og det fine er at de to er så ulike!

Pocket Rocket gir også superduperbra shine. Det gir et frisk resultat når man ikke har tid til så mye sminke. Om du ikke liker glosser som er super shiny er ikke dette noe for deg. I love it. Dessuten blir jeg glad av å se på den, den er så kul og vittig. En helt klar favoritt. Jeg har Lip Junkie Lip Gloss i Love Junkie og jeg HATER den.

Jeg anbefaler denne på det varmeste. Liker du en sticky gloss, med en nydelig duft og plenty shine er dette glossen for deg. Om ikke er det jo en perfekt gave. Urban Decay er skitne horer som ikke shipper til Norge. Jeg bestiller Urban Decay gjennom Beautybay

Urban Decay tester ikke på dyr.

Pocket rocket koster 114,30,- hos Beautybay.
Inneholder 8ml e 0.27 US oz.

No comments:

Post a Comment