Monday, July 11, 2011

Ciatè - Bliss in a box

Jeg oppdaget Ciatè for ca 6 mnd siden hos Beautybay, og bestilte en lakk ved navn Twillight. Siden jeg var så begeistret for flasken og selve lakken, besøkte jeg websidene til Ciatè og ble enda mere begeistret. Jeg er en sucker for design og Ciatè er rå på nettopp det.

Stunning, right?
Valget falt på "Ultimate Classic Collection" med 6 lakker, og jeg ventet tolmodig. Fikk melding fra tollen om at pakken var der, og at de trengte papirer. Papirer ble sendt, men ingen pakke dukket opp. Det viste seg at tollen hadde sendt pakken i retur. Da var jeg rimelig drittlei. Det var ikke bare enkelt å få tak i folk hos Ciatè. Det var ferie og forskjellige folk involvert i emailene frem og tilbake. Men tonen var veldig fin, og de sendte ny eske og full refund. Det er god service. Har ikke sett pengene enda, men har nå fått esken og jeg tror saken ligge.



Burlesque



Snatch.
Fordi denne esken er så outstanding, at jeg er litt lammet av begeistring. Ciatè kan dette med the whole package. Lakkene kom i en matt, sort pappeske av god kvalitet, med Ciatè sitt emblem i gull trykket på fronten. Virkelig lekkert. Inne i esken står 6 nydelige lakker i disse fantastiske buede flaskene med de sorte sløyfene. How can you not love it?! Denne esken er ikke lenger tilgjengelig på deres websider, men lakkene selges seperat.



Knickerboxglory.
Lakkene er fri for glitter, shimmer, flakies, you name it. Dette er høypigmenterte cremes. Alle lakkene trengte 2 strøk. Og bildene er tatt uten top coat. Denne lakken gir en flott glans.  Jeg bruker altid top coat, så for meg har det ikke så mye å si. Lakken er nydelig å jobbe med, glir på som en drøm pga den flotte flate børsten. Ingen striper og lakken fordeler seg jevnt og fint. Konsistensen er perfekt. Jeg har ingenting negativt å si ang kvaliteten.

Det jeg vil påpeke er at noen av fargene er ganske ulike slik de ser ut i flaskene.
Burlesque er mørk lilla i flasken, men blir nesten blåsort på. Paparazzi er en mørk burgunder/brun i flasken men blir nesten brunsort på. Ellers så er de andre rimelig like i falske som ved påføring.
Dangerous Affair.
Cabaret er en nydelig gammelrosarosa creme, Knickerboxglory er sterk rosa med et hint av hvitt og orange i seg, og dette er min favoritt av de 6. Snatch er en klassisk pin up-rød med blått i seg. Dangerous Affair er en mørk, varm burgunder. Denne er den eneste som kan trenge 3 strøk.

Paparazzi.


Oppsummert så er dette kvalitet fra ende til annen. Designen, innpakningen, flaskene, selve produktet, finishen. Alt er outstanding.

Jeg ville ikke ha bestilt via Ciatè.co.uk pga alt styret med posten og tollen. Det er selvsagt ikke Ciatè sin feil og de har virkelig stått på for å rette opp. Jeg ville ha bestilt via Beautybay, da vet jeg av erfaring at ting kommer frem.



Cabaret.
Siden denne esken er gått ut av produksjon er det ikke noe poeng i å si noe om pris. De eskene som er til salg nå koster £40.00.



Twillight.





Lakkene hos Ciatè koster 9 pund stk.

4 comments:

  1. Wow - disse likte jeg! Esken med lakkene i, uten lokk(bilde2) - var bare helt nydelig. Det eneste jeg synes trekker litt ned er etiketten på selve lakken. Artig blogg forresten ☺

    ReplyDelete
  2. Så hyggelig :) Ja de er nydelige. Etikettene er kanskje store, men jeg får litt retro feel av de.

    ReplyDelete
  3. I know, right? :O Det beste er påføringen...det er den beste børsten ever. Elsker dette merket mest for kvaliteten.

    ReplyDelete