Thursday, March 14, 2013

a England - Order of the Garder




a England - The Order Of The Garder kom i posten via fantastiske Norway Nails.
Det har pågått en liten diskusjon ang. The order of the garter og om Pretty Serious -  Eliot er en dupe.
Lengere ned poster jeg bilder av begge. Scroll down, you cheaty bitch.

Men først:
Dette er en lakk jeg har hørt en hel del om, den er en del av The Legends Collection.. Den har fått rave reviews online og jeg har sett pretty kick ass swatches. Forventningene var derfor rimelig høye da jeg testet lakken. En mellommørk kobboltblå med lysere blå glass flecks. Kosten er perfekt.
Konsistensen derimot er ganske tynn, du trenger 3 strøk og ventetid mellom strøkene for å få et pent resultat. 3 Strøk er helt uvanlig for a England som stort sett er 1-2 coaters. Lakken er litt mørkere enn på bildene btw.

Lakken er patchy på strøk 1 og 2, men fordeler seg fint ved strøk 3. Lakken tørker smooth.
På neglene har denne et fint indre lys og dybde pga glass flecks, det liker jeg.
Det er helt klart en pen blå lakk, men den er ikke like magisk slik jeg har hørt så mye om.
Jeg har Orly Stone Cold som øverst på listen over blå lakk med glass flecks, og min vurdering av denne er derfor påvirket av det uten tvil.

Så...er Eliot en dupe?
Nei.
 Se bildene og sjekk selv:


a England kan kjøpes via siten eller via Norway Nails feks. Mtp alt styr i tollen med lakker fra England om dagen, anbefaler jeg Norway Nails. Liker du Pretty Serious kan du kjøpe den oxo hos Norway nails!

Keep it safe, support the indie shops!



1 comment: