Friday, March 15, 2013

BB Couture - Blue Collar


Lakk spesialdesignet for mannfolk? ORLY?
For de av dere som lever A4-liv i et streit miljø det menn mekker bil og ser på foppal: Dette er neppe posten for deg.
For resten av oss som er vokst opp med å dele sort eyeliner med kompiser: Read on!

 Jeg undrer meg litt over hvorfor BB Couture har valgt å lage en kolleksjon for menn. (Et par år gammel om jeg husker rett?)
Menn jeg kjenner som bruker sminke eller lakk, bruker de samme produktene jeg bruker. Når det gjelder lakk går det stort sett i sort, mørk grønn, mørk blå and so on. Dette er en dusty blek, blågrå med sølvshimmer. Og det er lissom litt mere Twillight enn Lost Boys.....
(Det kommer en post om en lakk mannen i huset virkelig digger hardt. Som i "den kuleste lakken jeg har sett noen gang!")

Mister Svarteblogg og Lego Ninja!
Mister Svartebloggen elsker neglelakk, og var mere enn villig til å være forsøkskanin. Neglene hans er ikke akkurat in top shape, men slik er det med de fleste menn. Lakk på mannfolk skal være litt skitten, slitt og worn. Det er sexy.

Han likte ikke fargen, det kan jeg si med en gang. For å være mere konkret: Han likte ikke fargen på egne negler. Fargen syns han var "litt industrial." Som for de streite oversettes til: Kul farge.
Han har hatt lakken på i over en uke, og fått flere komplimenter på jobb.
Yes, you heard me: På jobb.
Verden er ikke slik at man ikke kan ha en personlighet på jobb, get it?
Lakken sitter overraskende bra og har mindre tip wear enn man får etter flere dager med lakk generelt. Dette er en two coater, den fordeler seg flott og jevnt, kosten er perfekt. Mannen likte altså ikke fargen til selg selv, men til meg mener han den er helt kul.

Såh, her er min mening.
Jeg testet Blue Collar og hadde den på i et par dager. Lakken har et sølvshimmer som kan ha et subtil skjær av grønn når lyset treffer just right. Dette er en perfekt lakk som kan brukes hele året, den er nedtonet men har dette shimmeret som gjør den litt spesiell. Jeg liker den. Denne ble med over i kassen med lakker jeg har sortert ut for vår/sommer. Det sier litt. Navnet? I mean... we like collars. Just a different kind of collar me thinks ;)

Blue Collar kan du kjøpe via Norway Nails. Support the indie shops!

BB Couture is 3-free, Cruelty free and Vegan!

2 comments: