Wednesday, June 12, 2013

Maybe I don't give a shit?


Jeg hater den fordømte reklamen til Maybelline. Hater.
Nok om det.

Dette er en kort post om deres Color tattoo eye shadow. Jeg har Tough as taupe og Audacious Asphalt.
Opplegget er at disse skal vare i 24 timer uten creasing. Produktet har rave reviews online, og jeg får aldri nok creme øyenskygger. Hell, let's face it: Jeg får aldri nok sminke. Period.

Dette er creme øyenskygge i glasskrukke, glasset er klart på baksiden slik at du ser hvilke farge krukken inneholder. Krukken er tung og føles solid. Ikke stor nok til å kunne brukes som drapsvåpen, men solid nok til å lage en kraftig kul i bakhodet på noen du ikke liker. (Jeg mener det er nyttig info) *fnis*

Anyways....

Tough as taupe er en rimelig killer taupe. Eller beige som det også heter. Den er forholdsvis lys i krukken, men 2 toner mørkere på øyet. Dette er en matt taupe uten noe form for shimmer, frost eller glitter. Perfekt som base for øyenskygge eller alene. Jeg pønsker på om denne kan funke som en contour-farge på kinnben oxo. Det skal testes. Fantastisk lett å påføre, jeg bruker ringfinger og trykker produktet lett på og blends der det trengs. Denne setter seg, så skal du gjøre noe fancy må du jobbe raskt.

Audacious Asphalt. (Really? Audacious?)
En koksgrå creme med subtilt shimmer og tiny glitter. Denne er ganske lik i krukken og ved påføring. Ser mørk ut, men på øyet funker det fint som kontrast, i globallinjen, som eyeliner...you name it.
Kan seff brukes som base eller alene. Samme gode konsistens og lett å påføre og blende.

Jeg testet begge samtidig og fargene er lett å jobbe med. Er du rask, får du en jevn og fin overgang mellom de to fargene. Når jeg swatchet disse på armen, testet jeg de ved å dra fingeren over begge fargene for å sjekke om de flytter på seg. No smudging what so ever. Og det er fett.
Fargene er litt mørkere enn på bildet.

Disse finnes i massevis av farger, og jeg ser nå hvorfor my fellow addicts sikrer seg alle som eksisterer. Jeg må ha flere. Når feriepengene kommer. *nikke*

Jeg kjøpte mine via Evilbay, du kan kjøpe disse der du handler sminke til vanlig. Prisen vil variere.

Inneholder: 4g

2 comments:

  1. Jeg bruker Though as Taupe i brynene, passer perfekt! Men jeg selv syns den er litt for tørr/tørker for fort til kontur, selv om jeg hadde det òg i tankene da jeg kjøpte den. :)

    ReplyDelete
  2. Bryn ja! Det var en jævlig god ide!

    ReplyDelete