Saturday, December 28, 2013

Fav foundation 2013.



Min favoritt innen foundation i 2013 er uten tvil Bourjois - Healthy Mix Foundation.
Bourjois har generelt mye bra og jeg er nuh på min andre flaske. (Begge er skaffet via pusher på ferie i England)

 
Bourjois som er et fransk merke,  er ikke high end brand, men har high end kvalitet. Denne er utrolig lett å påføre, blends like air, føles silkemyk og ikke tung eller klissete. Den dekker utrolig bra og gir samtidig en frisk glød til huden. Den krever veldig lite arbeid, trengs kun et par pump og jeg bruker stipling brush for et helt jevnt resultat. Perfection.
Pump it up!

Det er kombinasjonen av den gode dekkevnen og den lette følensen jeg liker så godt. Jeg har issues med noen produkter som er for tørre og som fremhever mere enn de dekker. Denne glir over huden uansett hvordan huden min er.

 Produktet lover 16 timer weartime. Jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut de første 2-3 timene på jobb. Etter det driter jeg en lang faen i om sminken sitter slik den gjorde for ørten timer siden. Etter 16 timer ser jeg generelt ut som en zombie. No product in the world will make me look like a model after 16 hours. Etter 16 timer er jeg mannevond, sur, sliten, har hodepine og det har garantert reddet meg fra mang en ubehagelig situasjon på trikken hjem. Når klokken er 21 og jeg sitter på 17-trikken fra sentrum hjem, er det å se ut som en nysminket dukke det siste jeg vil. Trust me on that.
 I digress....


Selv sier produsentene:
  • Apricot for radiance
  • Melon for hydration
  • Apple to protect your youth
"It is also enriched with crystalline pigments to even out the complexion while letting in the natural light for that healthy looking glow."


Den tørker raskt, trekker inn i huden og ansiktet føles mykt ikke sticky at all. Du kan fint bruke pudder eller cream i kombo med dette produktet. En cream vil gli lett og blande seg flott, et pudder vil blande seg og sitte der de skal uten å flyte rundt. 

Den er drøy i bruk, som sagt 2-3 pumps er nok til mitt fantastiske tryne. "Prøv den, du vil se så fresh ut!" som en frisør ville ha sagt det. (Av en eller annen grunn er det alltid frisører som sier jeg ser "gøyal ut, "er "morsom" på håret, har en "fresh" stil, er en "artig type" eller har "spennende" klær.) *shivers*
Sjå! Glød! Årre!

Anways.

Bourjois - Healthy Mix Foundation kommer i flere hudtoner. 8 for å være nøyaktig. Jeg bruker Light Vanilla #51, og jeg er dritbleik. 


Bourjois - Healthy Mix Foundation kan du få kjøpt via pusher i feks England, eller du kan kjøpe via Ebay eller feks Beautycosmetic.biz til $15.

Tester ikke på dyr.



No comments:

Post a Comment