Saturday, September 10, 2011

Illamasqua - Theatre Of The Nameless



Illamasqua har sluppet sin siste kolleksjon, og tar oss nok en gang med til en magisk underverden.
Theda Bara.
Marchesa Luisa Casati
Denne gangen er settingen satt med tittelen Theatre Of The Namless, en tittlel som i seg selv gir oss utallige spørsmål med like mange svar. Som alltid er Illamasqua inspirert av undergrunnen, og hva som beveger seg der av ikoner, historie og kunst. Denne gangen er tema satt til 1920 og hva som rørte seg i Berlin sin undergroundkultur. Gang på gang treffer Illamasqua meg rett i min sorte sjel med inspirasjoner som er mitt eget hjerte nært. Når det gjelder sminke er mange inspirert av 1920-tallets dramatiske og sarte look, for meg er det to kvinner som særlig skiller seg ut fra denne epoken, og de er alt annet enn sarte: Theda Bada, epokens mest berømte sex-symbol kjent for sine sensuelle og erotiske roller  i klassiske filmer, og Marchesa Luisa Casati kjent for sin outerte stil og eksentriske eskapader. Klikk på bildene for detaljer.



Illamasqua sin kolleksjon imponerer meg med å styre unna en klassisk og forutsigbar Marlene Dietrich-look. Illamasqua drar heller ned i undergrunnen og henter inspirasjon fra de mere obsukure elementene: "In this nocturnal den of the dissident leaders of underworld subcultures, exotic dancers rub shoulders with actors and anarchists". Kan det bli mere meg? Illamasqua gir oss ikke bare sminke, de gir oss en opplevelse, en alternativ verden. Og de gjør det med ufeilbarlig perfeksjonisme. I am in love.

Illamasqua er ikke bare opptatt av kvalitet på sine produkter, de er også opptatt av design, grafikk, selve kunsten i et utrykk. Illamasqua er mitt favorittmerke nettopp på dette feltet. Og tro meg, utførelsen på denne kolleksjonen er outstanding. Produktene kom i sort innpakning, og med fulgte den utrolig brosjyren, en sort konvolutt med --- i rødt og selvsagt produktene jeg skal skrive om her.  Bildene i brosjyren er av en annen verden, jeg klarer ikke slutte å studere de i detalj. Forsiden er med fonter i gull, og en maske introduserer oss til det første fotografiet. Man blir målløs.

Jeg fikk tilsendt 2 av deres nye neglelakker. Noen av dere er ikke bare kjent med, men lei av de matte neglelakkene som alle merker spyr ut om dagen. Illamasqua fortsetter å være pioner på sitt felt og gir oss en rubbery finnish på sine nye lakker. Denne finnishen er ulikt alt jeg har sett, og er virkelig fasinerende. Selv korken på flaskene kommer i en matt, rubbery finnish som komplimenterer produktet perfekt. Alltid opptatt av de små detaljene. Jeg fikk tilsendt Taint og Kink. Taint er en nøttebrun med et hint av hvitt i seg. Den er helt uten noe form for shimmer. En bastant og no bullshit farge.



Det er min favoritt av de to og her vises rubber-effekten best.. Kink er en mørk grønn også med et hint av hvitt i seg, og jeg har ingen grønn som ligner denne fargen. Også fri for shimmer, og min mann som elsker grønn ble forelsket i denne. Sammen syns jeg disse fargekombinasjonene er helt outstanding. De har 4 tilsammen lakker med denne finnishen, og de to andre fargene er Vice og Faux Pas

Påføringen var problemfri, penselen er god å jobbe med, og lakken fordeler seg jevnt. Vent noen minutter før du tar på lag nummer to. Du trenger egentlig bare et strøk, men jeg brukte to på bildene. Tørketiden er som normal lakk, det var uvant å vente da jeg som vanlig bruker Seche Vite og da tørker jo lakk på kort tid. Denne lakken skal selvsagt ikke ha top coat, så du får pent vente de minuttene det tar før den er helt tørr. Det er noe sexy denne finnishen...den er helt klart fetish-preget med sin rubber look. Og fargene i seg selv minner meg om militæret og disiplin. If you are a bad girl or a bad boy, you will feel the need to submit wearing this polish. It dominates you - in a good way ;)

Det er ingenting å kritisere denne kolleksjonen for, det er perfekt utført på alle mulige måter. Hele ideen er så sammensatt og så kompleks at man ikke kan unngå å bli imponert. Jeg oppfordrer deg til å undersøke de andre produtene Illamasqua har kommet med i denne kolleksjonen, den favner om alt fra pigmenter til lip gloss i grønt! Jeg garanterer at du finner deg en skatt.


 Disse produktene ble sendt til meg fra Illamasqua.

Kink og Taint koster £13,50
Illamasqua tester ikke på dyr.



No comments:

Post a Comment