Wednesday, October 12, 2011

Mac - Battle of the Glasses.




Jeg er ikke storfan av Mac utover øyenskygger og sminkebørstene. Men jeg har vurdert lipglossene deres, som de på død og liv skal kalle "glasses". Jeg har vært på glosskjøret i ca ett år nå, og har allerede alt for mange. Jakten på den perfekte glossen er en besettelse, og jeg holder meg innenfor de samme fargevalørene. Jeg må si at jeg nå har funnet noe som jeg er skikkelig happy med, og noe som er totalt skuff.
Klikk på bildene for detaljer!! Bildene gjør fargenen litt blasse, de er sterkere i fargen enn på bildene.

Read on, read on!

Jeg skal skrive om 2 forskjellige produkter: Dazzleglass og Superglass.
Mac Superglass "Fab Frenzy"
Mac Superglass "Totally Bang"
Mac Dazzleglass "Funtabolous"

Jeg elsker glosser med glitter, og er det holografisk eller duochrome er det et kick uten like for en glossjunkie as my self. Så la meg ta for meg Mac sine Superglass først, for de et stappfulle av holografisk flakies! Om du er neglelakk-junkie som meg så vet du hva flakies er, om du ikke er det så er flakies små, tynne flak som skaper en helt unik effekt i produkter. Søk på nail polish flakies på Google. Jeg har aldri hørt om lipgloss med flakies før...så da jeg så swatches av disse online, ble jeg rimelig målløs. Og jeg måtte ha de, jeg stormet gjennom cyberspace til nærmeste makeup-pusher og blåste noen kroner på å få glossfikset mitt. Om jeg kunne skyte denne klissne materien rett i årene mine, så hadde jeg gjort det. THAT is how much i love these!!!

"Fab Frenzy" er en mørk burgunder base som er stappfull av flakies som gir blått shimmer, den er avsindig! Denne vil kanskje se stunning over en burgunder lebestift i samme tone,. Den er mørk, men ikke så mørk som den ser ut i tuben mind you.

"Totally Bang" er en knallrosa base stappfull av orange/gull flakies og er uten tvil min favoritt. Den er så in your face på lippene at ord blir fattige! "That is not for everyday use!" utbrøt Gird da jeg poserter med trutemunnen opp i trynet på han. JOHO, det er det såvisst! :D Men du må pull it off....cuz it's bright! Dette er sticky gloss. Jeg personlig elsker sticky, og kan ikke fordra gloss som er mere som vaselin som smyger seg inn i munnen min og gjør meg kvalm. Sticky gloss sitter lengere på lippene, og beveger seg ikke. Og disse er superübersticky! YEY! Do not wear your hair down on a windy day while wearing these suckers! ;)

Mac Dazzleglass "Funtabolous" var produktet jeg hadde hørt om først, Dazzleglass er en kjent gloss og mye brukt av folk all over, jeg trodde dette skulle være glossen for meg. Når den kom i posten så den nydelig ut i tuben, men ved påføring ble jeg skuffet. Denne er sheer, den er ikke fargesterk heller. Den er sticky det skal den ha, og den har nydelig rosa/lyseblått shimmer. Just not what I was expecting. Jeg vil påstå at Milani sin 3D Glitzy Glamour Gloss er way, way better. Jeg har to av disse og elsker de, og de er rimeligere! Om du vil ha en sticky gloss, med pent shimmer, som ikke er fargesterk, men litt mere nedtonet, er dette glossen for deg. Don't get me wrong....den er pen..jeg liker den...men har ikke nok drama for meg :)

Om du vil ha fargesterk, unik gloss som virkelig er en statement, go for the Superglass! I LOVE them :D

Jeg har btw også kjøpt Urban Decay sin nye gloss ved navn "Stardust", kan sikkert knote ned noe om den om dere vil og :) Om noen vil se swatches and all that good shit.

Jeg kjøpte alle 3 via StrawberryNET.com

Mac Superglass "Fab Frenzy" koster  (boxed on sale) NOK97.50
Mac Superglass "Totally Bang" koster (unboxed)  NOK104.00
Mac Dazzleglass "Funtabolous" koster NOK123.50

No comments:

Post a Comment