Monday, October 10, 2011

Swirly nails



Dette er en design jeg har brukt et års tid, og jeg tenkte det kunne være noe for de av dere som tror negledesign er for komplisert. Dette er kjempelett, og er gjort på null svisj. Perfekt for travle småbarnsmødre, eller homofile småbarnsfedre for den saks skyld! Denne dama omfavner dere alle!

Denne designen kan kombineres med alle mulige farger, og om du ønsker kan du har 3-4 forskjellige farger. Om du ønsker flere fargekombinasjoner, husk at dette skal få plass på en liten negl. Det enkle er ofte det beste. Vil du prøve med feks 3 farger, bruk pensel til påføring, eller bruk nail art pens for presisjon.

Moving on.

Du trenger:
*Neglelakk - kontrastfarger funker best. Jeg har brukt China Glaze "Trendsetter" og Ciate "Twilight"
*Trepinne med spiss tupp - fås kjøpt på plantebutikker, matvarebutikker, Evilbay osv...
*Underlag du ikke er redd for.
*Top coat og base coat. Her anbefaler jeg på det sterkeste Seche Vite fordi du opererer med et tykt lag lakk, og du trenger noe som tørker fort og dypt.

Fremgangsmåte:
*Lakk et strøk med base coat (Jeg bruker Orly Bonder).
*Lakk halve neglen med et generøst strøk av den ene lakken.Vær nå nøye med å unngå bleeding (Det er når lakken siger ut i neglebånd og på sidene)
*Ikke vent til dette laget tørker, lakk umiddelbart neste halvdel av neglen med den andre fargen.
*And now this is where the magick happens: Fisk frem trepinnen, begynn nederst på neglen og dra den spisse enden i et swirlings-mønsker opp mot toppen i en hel, jevn rolig bevegelse.
*Fullfør med et generøst lag med top coat (Seche Vite)
*La tørke
And that's it, people! You are done and you have killer nails!


Prøv selv, og fortell meg hvordan det gikk :)

2 comments:

  1. skal testes!!! må bare få kjøpt den seche vite greia først...kjøpte noe i helgen som heter ICE, det skull tørke lagene fort, noe det gjorde, men ikke fort nok!! ble riper i lakken når jeg testet etter fem minutt....og da "lovte" ICE at det skulle ha vært tørt for fire minutter siden...;)

    ReplyDelete
  2. Jeg sverger til Seche vite :) Kan kjøpes via Beautybay her: http://www.beautybay.com/cosmetics/sechevite/g/dryfasttopcoat/

    ReplyDelete