Tuesday, January 1, 2013

Fyrinnae Cosmetics



Et merke jeg har hørt om i åresvis uten å sjekke ut.
Men her om dagen fant jeg frem websiden, og ble sittende å sjekke swatches online for ages.
Fyrinnae er kjent for sine unike pigmenter, og jeg forstår hvorfor. Boy do I ever.




Øyenskyggene kommer i standard size jars, men med et litt mere forseggjort lokk. Hver krukke inneholder 3 gram. Fyrinnae har flere ulike typer produkter, alt fra øyenskygger i ulike teksturer, blush, bronser, highlighters, lip lustre osv. De fører oxo den legendariske shimmer/glitter-primeren som jeg ikke har fått testet enda ved navn Pixie epoxy. ( This is not an eye shadow primer, or really a base. It is to keep sparkles on and/or to make shimmery shadows appear "glossy": a foiled look without foiling.)

Valget falt på Mephisto som er en legendarisk øyenskygge, WickedArcane Magic: Madame & Eve's  og 

Mephisto er outstanding. En duochrome øyenskygge i kongeblått, rødt, gull og orange. Words fail me. Wicked er en nydelig duochrome blå med grønt og turkis skjær. Madame & Eve's er en nydelig taupe med turkis skjær. 

Fargene er swatchet over primer. Disse er intense ved påføring men falmer ganske raskt. For en kveld på byen ville jeg ha bygget opp fargen for et varig resultat. 
Crazy!

På øyene har jeg Urban Decay Primer Potion, Mephisto, Urban Decay Ransom på våtlinjen, og Urban Decay Lucky ved vipperoten. I øyekroken har jeg  Meow Cosmetics Prophecy. Urban Decay Urban glow i Sin, Meow Cosmetics bronzer, Stila long wear i Patina. 
Jimi trodde jeg hadde 3 ulike øyenskygger på men den gang ei. Dette er en og samme farge. 
Duck face. I know.

Kjøper via Fyrinnae og koster ca $6 pr stk. 
 

2 comments:

  1. Ha ha duck face, det syns jeg ikke da men :)

    ReplyDelete
  2. ;) Slik blir det når man er født med micro-munn!

    ReplyDelete