Saturday, September 18, 2010

Everyday Minerals = bliss


Ok.
Better late than never.

Min fine venninne Anna anbefalte meg dette merket for 3 år siden, og jeg har brukt det siden. Og jeg har anbefalt det til andre venninner og familie. (Både min søster og min niese bruker Everyday Minerals.)
Jeg kan virkelig ikke forestill meg et produkt som vil få meg til å bytte.
( Bildet av meg er med min daglige Everyday minerals sminke)

Opp gjennom årene har jeg testet hundrevis av foundations, flytende, krem, combo..you name it. Og jeg har aldri funnet produktet for meg og min hud.
Når jeg fikk anbefalingen av Anna, så var det veldig bra at man kan bestille gratis prøver (pluss shipping) fordi det er hundervis av toner å velge mellom, og like mange typer. De har også øyenskygger, eyeliners, lebestifter, rouge, high lighters,bronsers, foundations, setting powder, finishing powder, color corrector.....Alt du trenger.

Du kan bestille en prøve på 5 forskjellige produkter for $5 shipping. Og det vil jeg anbefale deg å gjøre. De har 7 forskjellige hudtoner å velge mellom, så dette passe for alle madammer. Prøvene inneholder 1 gram og er nok til å teste fargen flere ganger. De har som nevnt ulike reslutater alt ettersom hvilke finish du ønsker på huden: Intensive base (matt for fet hud), Original glo base ( Gir glød, lett dekkende, og er lysreflekterende for normal/tørr hud), Matt base (dekkende matt for normal hud), og Semi-matt base.

Everday Minerals er veganske produkter, og de inneholder ikke "nanotechnology, carmine, dimethicone, fragrance, animal by products, bismuth oxychloride, silicone and lake dyes"
Dette er bedre for huden din enn andre produkter som inneholder mere gift enn en junkie med knekk i knærne på plata. Tenk over hva du kliner på trynet ditt. Og de er håndlaget og ferske.

Børstene de selger er av fantastisk kvalitet, syntetisk hår og håndtak av bambus. De er SUPERMYKE. Min favorittbørste er Flat top brush til å påføre foundation.

Everyday Minerals er pudderprodukter, og du buffer produktet inn i huden. Og huden din blir ikke klissete, kakete eller føles tung. Huden får puste, og du ser naturlig ut. For madammer over 30 vil jeg absolutt anbefale mineralsminke fordi det er så mye mere flatterende på moden hud.
Når kvelden kommer og du har hatt på deg sminke hele dagen, ser du fortsatt frisk og rask ut.
Jeg digger dette produktet, og kommer til å kaste meg ut av vinduet om de noengang går konk.

Jeg har ørten produkter fra dette merket. Øyenskygger, børster, rouge, pudder i ørten variasjoner, bronser....
Rouge kommer i matt, sheen og shimmer. (På bildet er rouge swatched med foundation som base)

Det jeg bruker minst er øyenskyggene, og det er fordi pudderøyenskygge krever litt mere jobb. Øyenskygger kommer i matt, shimmer. (Øyenskyggene på bildet er swatched med Urban Decay Primer Potion)
Men alle de andre produktene er daglig i bruk.
Produktene kommer i plastkrukker med skrulokk og små hull som gjør at du kan få nok produkt ut. Jeg bruker å kakke krukken opp ned i lokket og har da nok foundation til bruk. Før kom disse eskene uten skrulokk, og da ble det rimelig mye sminke utover alt. Det som er fint med disse krukkene er at de er ganske flate, så de kan stables og tar ikke mye plass.
Dessuten trenger du minimalt med produkt så du har disse krukkene i en evighet.
Har fått gratis produkter 2 ganger i tillegg til det jeg har bestilt, men tror ikke det er vanlig.
Til de av dere som lurer så bruker jeg mest av Original glow base fair om høsten og vinteren og Multi tasking neutral og våren og sommeren.

Bestill en prøve, hva har du å tape?


En krukke med foundation inneholder 5,5 til 8 gram og koster $12 (Liten prøve $2,5)
En krukke med foundation inneholder 5.5 til 8 gram og koster $8 (Liten prøver $2.5)
En krukke med øyenskygge inneholder 4 gram og koster $6,5 (Liten prøve $2,5)
En prøvekrukke inneholder 1 gram.

Som nevnt er Everyday Minerals vegan, og tester altså ikke på dyr.

No comments:

Post a Comment