Friday, May 20, 2011

Water nail decals



Jeg har oppdaget decals. Decals er heldekkende eller mindre mønster som du klistrer til neglene. Du finner de i utallige mønstre og farger, og om jeg ikke tar helt feil er det er billigere versjon av nails foils som krever å bli varmet opp og en spesiel top coat for at de skal sitte fast. Jeg har vært fan av nail art i alle mulige variasjoner. Jeg har nail tape, nail rhine stones, nail art pens, nail tools, nail stensils, nail stickers og nail decals. Nuh har jeg testet water nail decals. Tenk de tattooveringene du hadde som liten, som du måtte fukte før du påførte papiret på huden. Same deal. Jeg trodde jeg hadde bestilt vanlige decals, men jeg tenkte what the hell let's give it a try.
Så her er en liten tutorial og bilder av resultatet.

Water nail decals er jobb og plukkarbeid. La det være sagt. Så med mindre du er som  meg som liker å dille med slikt, move on to another website. Mine er decals er små pentagrammer. Holy shit, how cute is that?!

Du trenger: En kopp med vann, en pinsett, en saks, en god base og top coat (Jeg anbefaler Seche vite). Farget lakk er optional. Jeg valgte China Glaze Ruby Slippers som er en million ganger mere divine enn mitt kamera klarer å fange opp.

Anyways....Klipp ut en decal. Det er ikke så nøye om du klipper utenfor selve mønsteret, fordi de tørker transparent. La decalen ligge i vann i ca 1 minutt. Om du velger å ha en farget lakk, la denne tørke grundig, og velg en lakk som er kontrastfarge til decalen. Decalen vil løsne fra papiret etter 1 minutt, og da fisker du den opp med pinsetten og plasserer den der du vil ha den på neglen. Viktig: Decalen har 2 sider, plasser den med oppsiden opp! Jeg dreit meg ut og plasserte den feil vei, da tørker den ikke fast og blir ikke helt transparent. Plasseringen krever litt tolmodighet og en stødig hånd, og roter du for mye fucker du opp hele decalen. De tåler ikke all verden av vold. Tørk lett av overflødig vann med tørkepapir. Decalen er transparent når den er våt, men den blir hvit når den er tørket. La den for all del tørke i 4-5 minutter. Det står 10 minutter på pakken. Om du ikke venter vil du se det hvite skinne gjennom. Når decalen er heeelt tørr og helt hvit, lakker du et generøst lag med top coat, den blir da helt transparent. La tørke. Bruker du Seche Vite tar det mindre enn 1 minutt, men en vanlig top coat ca 10 min.

Et voila! You are done, sister!
Decals får du tak i på nett, jeg anbefaler Ebay der koster de ingenting. Jeg venter ørten flere typer i posten, og jeg gleder meg :) Try it! Nå har jeg iallefall kick ass negler til NON-konserten på lørdag ;)

No comments:

Post a Comment