Saturday, May 28, 2011

Stila



Stila er et merke jeg har hatt lyst på en god stund, men av en eller anne grunn er det Laura Mercier som har vært prioritet når det gjelder litt dyrere produkter. Stila har heller ikke vært lett å få tak i før jeg oppdaget nettbutikkene som sender til norge. Stila er kjent for svært god kvalitet, for å være miljøvennlig og ujålete. Startet i 1994 av Lynn Tilton en kjemt make up artist. Stila har en rekke produkter som er vel verdt å sjekke ut. Jeg har dessverre bare 2, men jeg har bare nettopp begynt å samlingen.

Orly "Bubbly Bombshell" on the nails
Jeg har Stila Lip Glaze i "Fruit Punch". Dette er en medium transparent gloss med pensel til påføring og klikk/skru funksjon. Den lukter friskt melon. Fargen er en gammelrosa tone. Jeg har lest masse om disse glossene, og jeg må innrømme at jeg ble skuffet. Jeg forventer ikke at en gloss skal være sterkt pigmentert, men denne forsvinner nesten ved påføring. Det er opplyst at den er non-sticky, men jeg trodde ikke den skulle være så lite sticky. Som nevnt før foretrekker jeg gloss som er sticky fordi den sitter bedre, lenger, og glir ikke innover lippene og gjør meg kvalm. Denne gjør det. Jeg bruker den i ny og ne, men det er overhodet ikke et produkt jeg vil kjøpe igjen. Ikke verdt prisen at all.


Jeg har oxo Stila Sheer Color Tinted Moisturizer SPF 20 i light. Jeg bruker kun tinted moisturizers til daglig, og jeg har enda ikke kommet over et produkt av denne typen jeg ikke liker. Denne har SPF 20 og det er kjempebra, jeg prøver å være bevisst på beskyttelse i solen. Innpakningen er typisk Stila: Nedtonet og ujålete og praktisk. Produktet kommer i en solid plasttube, med et lite hull isteden for et stort slik mange. tuber har. Det gjør det lettere å beregne hvor mye produkt du trenger. Fin å påføring og gir en  nedtonet glød. Den er oljefri, vannfast, fuktighetgsgivende og har lysreflekterende partikler. It's all good.  Som nevnt i min review av Laura Mercier sin (Som er min favoritt): Det fine med disse produktene er at du kan påføre med fingrene. Det er en quick fix for de av oss som ikke har tid altid til timesvis med jåleri. Denne kan jeg absolutt anbefale, og den er verdt prisen. Den kommer i 6 forskjellige toner, så alle madammen vil finne sin hudtone.


Jeg mener man bør investere i en god primer og en god tinted moisturizer. Sminkeprodukter utover det trenger ikke være av så amazing kvalitet, så lenge man vet hvordan man bruker de.


Stila Lip glaze koster 100,- hos Beautybay.
Den inneholder 2.4 ml


Stila Sheer Color Tinted Moisturizer SPF 20 koster 147,- hos Beautybay
Den innneholder 50 ml

Stila tester ikke på dyr, og har heller ikke underleverandører som tester på dyr.

No comments:

Post a Comment