Saturday, June 2, 2012

OPI - OPI The Amazing SpiderMan Collection Summer 2012



En kolleksjon jeg ventet leeeeenge på.
Jeg er vokst opp med Spiderman comics, men det har fint lite med fasinasjonen for disse lakkene å gjøre.
Jeg har valgt 3 fra denne kolleksjonen, de andre var ikke min greie.

Først ut er Just Spotted The Lizard, en gull/grønn chrome med foil finish. I tillegg er det en blå og grønne duochrome amazing. Etter at Chanel kom med sin Péridot i fjor, har det kommet mange dupes i flere merker. Dette er en dead on dupe, og jeg anbefaler deg å spare pengene på Péridot og heller kjøpe denne.

Lakken er tynn, denne trenger 3-4 lag for å dekke. Børsten er som alltid med OPI meget god kvalitet. Tørkertid god. Siden denne har en foil finish, vil den vise alle små riper i neglene. Bruk en god base coat, en ridge filler eller buff forsiktig. Mine negler holder på å komme seg etter et glitterhelvete, og er ikke helt smooth.

Resultatet? Stunning. Denne lakken gløder i solen og viser seg fra så mange ulike sider alt ettersom hvilke lys du befinner deg i. Dette er en must have. Den er virkelig kick ass!


Next up er nok en Chanel dupe. Dette er Number One Nemesis og dette er en dupe for Chanel Graphite. Denne lakken er så bæd æss. Vanskelig å forklare denne, men det er en koksgrå, med gull og grønt i seg, det kan minne om en glass fleck, men ikke helt. Den er mere fargemettet men trenger 2-3 strøk for å dekke. Denne gnistrer i solen. Vil du ha en mørk lakk, uten å gå for den klassiske sorte, er dette et godt valg. Den er tres kool.
 Påføringen er smooth, tørketid god. Vent litt etter påføring før du bruker top coat.


 Sist ut er My Boyfriend Scales Walls og er den store overraskelsen. Jeg trengte en ny hvit lakk, og den fikk gode reviews. Jeg ventet meg en grei nok hvit creme. Hvit creme er stort sett maks drit når det kommer til kvalitet. Du ender stort sett opp med ujevnt resultat fra en tykk lakk. Men det er overhodet ikke tilfellet med denne. Jeg elsker den!

Kvaliteten er som smør, lakken glir problemfritt over neglene og dekker på 2 strøk (Jeg har 3 strøk på bildene). Denne lakken har en grå tint og skiller seg fra standard hvit creme. På neglene er den så fin, med vanlig hvit lakk ser man ut som en billig russisk hore. Men denne er kjølig og dusty. Anbefales varmt. Lakkene ser ut som om de er glasserte.


Kjøpes via flere sites, anbefaler Transdesign. Bestill 9 lakker i slengen og velg "Flat rate shipping" ved checkout og du betaler ca 300 kr inkludert shipping.

No comments:

Post a Comment