Sunday, September 5, 2010

Diverse favoritter.

Jeg har lyst å skrive om litt forskjellige saker jeg er huge fan av.
Så denne bloggen vil ta for seg en litt kortere review for de forskjellige produktene.
Dessverre så er ikke alt tilgjengelig, men jeg tipser om lignende produkter.
Note at bildene viser produkter som er i bruk, og er derfor ikke photoshop'et til helvete med en sleek finish :P

Jeg har dritt på leggen et par ganger når jeg har kjøpt billige produkter som jeg tenkte kunne være ok. Men generelt vil jeg si at mange av de rimligere produktene holder helt grei kvalitet.

Jeg har en lebestiftpalett som jeg elsker og bruker nesten hver dag. I dette palettet får du alt fra glosser, matte farger, svært fargesterke farger, og farger med shimmer og glitter.35 totalt. Jeg vil anbefale deg å bruke en lip brush generelt til påføring av lebestift siden det gir deg er langt mere presist resultat. Jeg har utviklet meg fra å være en Robert Smith look alike, til å bli rimelig dreven. Så kjøp for all del en god lip brush. For å påføre lebestift fra palett, er du egentlig nødt til å ha en lip brush, med mindre du vil se ut som du nettopp har pult.
Dette palettet kjøpte jeg via Ebay, men jeg finner det ikke igjen så det ser ut som det er utgått. Men du finner en million andre lignende paletter som koster deg $20 for opptil ca 60 farger. Stort sett så er de fleste av disse palettene laget av samme produsent med ørten forskjellige merker og navn.

Speaking of palettes, så har jeg to øyenskyggepaletter oxo. Det ene er det kjente 120 palette i sterke farger, og det andre er et 88 palette av en ukjent produsent i nøytrale høsttoner. Disse palettene finner du over alt på nettet. Du kan kjøpe de via Ebay for en billigere penge enn feks hos Costal Scents og Beauty Factory (mitt er fra BF). Det jeg vil gjøre deg oppmerksom på når du bestiller slike paletter fra nettet, er at selv om de pakkes inn i ørten lag bobleplast så kan det skje at noen av øyenskyggene er skadet. Da er det bare å sende mail, og du får enten nytt palett eller en gratis gave alt ettersom hvem du bestiller de av. Husk at selgere på Ebay er _avhengige_ av fornøyde kunder for å oppnå 100%positive feedback (sjekk altid feedback hos selgere). Du vil nesten altid få langt bedre kundeservice der enn i hvilken som helst butikk.
Anyhoo....jeg bruker ikke disse palettene ofte, men jeg bruker de når jeg skal fjonge meg litt ekstra eller når jeg skal ta litt artsy bilder. Det nøytrale palettet blir brukt oftere. Det er kjempebra å ha et slikt utvalg av farger, det er billig og du har de for life.

En favoritt innen lebestift er Royal Red fra Constance Carroll. Dette er et billigmerke. Jeg kjøpte min første lebestift i denne fargen for ørten år siden i England (Engelsk merke), og jeg ELSKER den. Dette er rødfargen sin! Selve lebestiften er tørrere enn en vanlig lebestift, men for meg så funker den helt fantastisk. Den sitter på like there is no tomorrow. Jeg har ikke tall på hvor mange som har spurt meg hvilke lebestift jeg har på meg når jeg bruker denne. Min gode venn Ingrid kjøpte en hel haug til meg, så jeg har et lager liggende i frykt for at fargen skal utgå. *hyl*
Finnes på Ebay og hos flere nettbutikker som jeg ikke har kjøpt fra, og derfor ikke kan si noe om.
Constance Carroll tester ikke på dyr.
Denne koster deg ca $5-10



Min favoritt gloss er Urban Decay sin Pocket Rocket. Yes I know! :D Pocket Rocket! Gotta love it. Jeg har en mini og så snart den er tom skal jeg kjøpe full size. Jeg er ikke så fan av gloss generelt, fordi jeg syns mange blir fort for sticky og jeg kan ikke ha løst hår, og ofte så smaker de helt døden. Denne er fantastisk. Den varer, lukter krydder og nøtter og rett og slett fantastisk. Den er ikke ubehagelig klissete og smaker ikke vondt. Når samboeren min kommenterer helt uprovosert at den var fin, da er det win!
Pocket Rocket kommer i en morsom utforming. Husker du pennene med bilde av en mann eller dame, og når du vendte pennen opp ned, forandrer bildet seg og visp: Personen er naken? (Bildet er av mini som ikke er utformet slik)Pocket Rocket er akkurat slik! Kommer i 10 farger med 10 forskjellige menn. Objektivisering much? ;)
Jeg har Timothy mini fordi den fulgte med i et set jeg kjøpte. Fargen er en nøytral rosarød gloss som bare gir litt farge og masse shine.
Jeg bestiller nok denne og en annen farge når jeg skal ha ny. For jeg elsker virkelig denne glossen! Fås kjøpt via Ebay ellers må du nok godsnakke med noen som bor er sted der Urban Decay Pocket Rocket selges.
Koster $19.00
Urban Decay tester ikke på dyr.

Sist men ikke minst må jeg skryte av Rimmel sin Sexy Curves. Lame name kick ass produkt.
Jeg hater å kjøpe mascara fordi alle de fancy reklamene er så forbannet stupide, jeg vil ha en mascara som gjør vippene sorte. Done deal. Denne er fantastisk.
Denne finner du på Ebay eller hos feks Lindex og den koster ca 100,-
Rimmel tester på dyr, så jeg må finne en ny når denne er tom. Fader og.

I min neste blogg vil jeg gjøre en lengere review av Everyday Minerals som jeg ELSKER!

No comments:

Post a Comment