Friday, September 3, 2010

Benefit Some kind-a gorgeous - FAIL


Etter å ha lest ørten reviews, bestemte jeg meg for å teste Benefit Some kind-a gorgeous foundation faker. På tross av generelt dårlige kritikker. Hvorfor? Fordi de som ikke likte dette produktet stort sett ikke likte at det dekker for lite. Og jeg leter jo etter en foundation som dekker lite, så jeg tenkte at dette må være noe for meg.
Not.

Dette er et "cream to powder" produkt. Det vil si at det forandrer seg fra et kremprodukt til et pudder på huden din. Benefit opplyser at dette ikke er en dekkende foundation, og at den er uten oljer noe som passer min blandingshud bra. Trodde jeg.

Det positive først: Som vanlig er innpakningen til Benefit fantastisk, denne gangen i en retro LP-inspirert eske. Kjempekul. Selve beholderen har speil og det liker vi jo, nasisistiske som vi er.
Og det følger med en svamp i et lite rom oxo. Alt dette er fint og flott.

MEN.

Det negative: For det første vil jeg påpeke at jeg bruker Benefit primer og Benefit eyecream, så grunnlaget er ikke noe som skal kunne påvirke resultatet negativt. Men dette produktet fester seg ikke på huden, det blir melete, ujevt og tørt. Og jeg har prøvd denne to ganger nå på forskjellige måter. Jeg har trykket lett, dratt, gnidd, you name it. This shit sux donkey ass.
Resultatet er kakete, legger seg i rynker og huden ser rett og slett død ut. Det er jo sweet om du prøver å gå for en zombie-look. I'm not at the moment.

Jeg er kjempeskuffet, og vil på det sterkeste advare alle om å bruke penger på dette våset.
Om du eier dette produkter, og har strålende resultater vil jeg påstå at du enten A: Ikke aner hvordan hud ser ut med sminke som holder høy kvalitet, eller B: Du sitter inne med noen alkymiske hemmeligheter som jeg oppfordrer deg til å dele meg med pronto.

Jeg har brukt fantastiske Everyday Minerals i 3år, og kommer til å fortsette med det til jeg oppdager noe som er bedre. Kom gjerne med anbefalinger!

Benefit Some kinda gorgeous koster $28 og inneholder 9.5 g net wt 0.34 oz.
Du kan velge mellom 3 toner.

Jeg vil påpeke at jeg elsker alle andre produkter jeg har fra Benefit. De har virkelig fantastiske egenskaper, og blir brukt daglig. Men dette produktet er total shite.

Benefit tester ikke på dyr. Og du bør ikke teste Some kind-a gorgeous.

No comments:

Post a Comment