Friday, June 10, 2011

Deborah Lippman - Across The Universe




Jeg har siklet på Across The Universe by Debora Lippman siden den kom ut. Men som så mye annet har den vært umulig å få tak i. Min engel Ida, bosatt i statene, var snill nok til å kjøpe den for meg.

*dø på seg*
Jeg ble besvimelsen nær da jeg så flasken. Lakken er virkelig som å stirre inn i universet. Det er mørk blå  med fint glitter og hexagonglitter i sjøgrønn og marineblått. Truly stunning. Jeg forstår hvorfor denne lakken har fått så masse omtale på nettet. Det er uten tvil en juvel i samlingen. Jeg vet jeg sier det ofte, men denne gange er det en understatement:  Bildene viser ikke en promille av hvor magisk denne lakken er. Dette bildet er mere true to life. Scrangie is amazing with her pics.
Anyways: Nail pr0n ahead!


Litt detaljer.
Påføringen er ikke like vidunderlig mind you. Denne er transparent på første strøk, og trenger strøk 3 for å bli dekkende. Den vil nok funke bra som top coat over en mørk blå lakk eller sort lakk. Det andre som trekker ned et selve konsistensen. Det en er veldig klumpete pga alt glitteret. Den krever en stødig hånd og tolmodighet for å få et pent resultat. Jeg er ikke helt happy med mitt resultat, jeg HATER når lakk siger ned mot neglebåndene mine. Denne var vanskelig å få et presist resultat med.  På den andre siden er konsistensen nødvendig for å holde på glitteret ved påføring. En tynnere lakk hadde garantert blitt griseri. I motsetning til andre billige lakker med mye glitter, kjenner du nesten ikke noe tekstur. Jeg har min trofaste Seche Vite som top og base coat. Du kan vagt kjenne tekstur, men det er minimalt. Det vitner om kvalitet.

In case of a crime, that's my finger print right there.
Resultatet er, tross sine små imperfeksjoner, til å dåne av. Det ser ut som om jeg har knuste safirer på neglene, den glinser intenst og variert i lyset. Det som er unikt med denne er at glitteret skaper dybde, glitteret ligger ikke bare oppå hverandre lagvis, men gir en 3D-effekt om du vil. Oh mamma. I noen vinkler, når lyset treffer er har den duocrome-effekt i tillegg. Jeg har aldri sett noe lignende.

Jeg vil si at denne lakken virkelig krever en stødig hånd. Dette er en type lakk som vil se helt forjævlig ut om du fucker opp. Siden lakken er transparent på første strøk, og teksturen gjør det vanskelig å få et jevnt dekkende lag, vil du ende opp med et butched resultat om du ikke tar deg tid til å være nøyaktig. Er det noe jeg hater så er det nettopp det: A fucked manicure. La første lag tørke godt før du påfører neste. Siden denne er tykk og krever 3 lag bør du bruke Seche Vite top coat da den tørker raskt og forhindrer at lakken blir messed up.

Om du er ute etter en lakk som er to die for, men som virkerlig krever litt av deg, er dette noe du må ha i samlingen.

Jeg har i etterkant funnet ut at denne lakken er til salgs nå i OSLO! WTF!!! Hos Gimle på Majorstuen. Det er helt sinnsykt. «Endelig i Norge» Too late, bitches! Men ok...better late then never, right? Jeg er også nyskjerrig på Bad Romance som er en lilla søsterlakk til denne.

Was it worth the wait? Hell yeah. Jeg kan ikke vente til å se denne i sollys. Denne går inn på listen over mine top 10 lakker hands down.

Deborah Lippman Across The Universe koster: 179,- og inneholder 15 ml

Loppman tester ikke på dyr.

No comments:

Post a Comment