Wednesday, January 1, 2014

Lorac - First impressions.....



Kjøpte dette settet før jul for en LATTERLIG billig penge. En trofast pusher fikset det for meg, flinke pusheren! Settet het Cyber Monday Iconic Collection og har en verdi på $127. Jeg betalte $27 og det var gratisk shipping. Dette er nuh utsolgt.

LORAC Iconic Collection:

  • Starry Eyed Baked Eye Shadow Trio in PopStar 0.15 OZ./4.25g
  • Visual Effects Mascara NET WT. 0.326 OZ./9.26g
  • Breakthrough Performance SMS Lipstick in Icon 3.6g / 0.13 oz
  • 3D Multiplex Lip Gloss in Cliché
  • Lip Pencil in #14
  • Blush in Crimson NET WT. 2.7g

Jeg har ikke fått testet Lorac før, men har hørt så mye bra og sett så mange bra swatches.
Jeg var derfor svært spent og hadde veldig høye tanker om kvaliteten.  Veldig høye forhåpninger.
Såh....how was it?
Heavy påføring - lite pigmenter som du ser.

Starry Eyed Baked Eye Shadow Trio in PopStar. Lekker innpakning, veldig solid og god kvalitet. Kult med glitter i klar plast som gir en fancy 3D-effekt. Øyenskyggene er veldig generøse og fargene ser flotte ut. Dette er typenbakes eyeshadow. Det vil si at pigmentene utsettes for varme slik at fuktighet fordamper og pigmentene får en mere metallisk effekt. Kan brukes vår og tørr. Jeg har ikke testet disse med våt kost. Det kan være de vil vise seg fra en bedre side da.
 Sort er ikke veldig pigmentert. Jeg er vant til Urban Decay og Sleek sine sorte øyenskygger så denne var ikke mye å kaste ræva i taket etter. Den funker som et tillegg skal du legge en smokey eye, jeg kommer ikke til å strekke meg etter denne sorte anytime soon.
Den gylden fargen, med grønn undertone. Godt pigmentert, grei påføring, minimalt fallout. Denne vil jeg nok benytte meg av og den vil se stunning ut på mørkere hudtoner.
Den hvite er mere som en slør av shimmer, altså ikke en dekkende farge. Denne er pen over andre øyenskygger for å skape litt dybde. Kan sikkert funke som en highlight. Helt ok.
Den hvite har et fint shimmer.

Jeg testet disse på og saken er den at det ser OK ut, etter et par timer har fargene blandet seg og drysset av en del. Det skaper denne vakre crack whore-looken vi alle liker så godt. Du vet, ekstra blå ringer under øynene er jo all the rave. Ikke fornøyd med varigheten at all.

Visual Effects Mascar.
Eh. What the fuck. For det første forstår jeg virkelig ikke hvordan denne børsten skal brukes. Den er helt utrolig merkelig utformet. Flat og oppdelt. Produktet er veldig tørt, og det er ubehagelig for sensitive øyner å påføre. Resultatet av noen minutter gnikking og gnuring, er faktisk veldig bra. Den skiller vippene, gir er pent resultat og er intens sort. Hadde børsten og produktet vært i en annen kvalitet hadde dette vært en god maskara. Men. Den drysser og smitter av. Og sammen med øyenskyggen, var det instant meth head look. Virkelig ikke bra.
I mean.....what??

Breakthrough Performance SMS Lipstick in Icon.
En veldig bra lipstick! Den er myk og behagelig å påføre, gir en naturlig farge og sitter bra. Denne har jeg brukt flere ganger, og jeg kan se hvorfor lippeprodukter fra Lorac får mye skryt. Anbefales.
Grisekul innpakning.



3D Multiplex Lip Gloss in Cliché.
Jeg har ikke fått testet denne så mye, fargen er....vel.....pink. Jeg er ikke så jævlig rosa. Og jeg ser ikke helt hvorfor de har en rosa gloss i kombo med en vinrød lipstick. But hey.  I bought it. Den er myk å påføre, har masse shimmer og behagelig konsistens. Solid og lekker innpakning. Helt ok.
Holo fonts, baby!



Lip Pencil in #14.
It's a lip pencil. Den funker helt fint. Lett å bruke, grei varighet. Latterlig overpriset. Den samme kvaliteten, eller bedre får du for langt mindre penger fra mange andre merker. 
No drag, passe fast.

Blush in Crimson.
Godt pigmentert, fin å påføre, lett å jobbe med. En god blush selv om fargen er noe mørk for meg. vil funke bra til sommer. Subtilt shimmer. Generøs mengde produkt. Du får bedre og billigere blush fra ørten andre brands. Helt ok.


Alt i alt.....virkelig ikke imponert over kvaliteten. Innpakningen er veldig bra, solid og stilig designet. Det ser dyrt ut og det ER dyrt. Men nok en gang viser det seg at dyrt overhodet ikke alltid er bedre. Iallefall når det gjelder sminke. Men kult å ha fått testet merket. Lipstick anbefales varmt. Ellers: Meh.

No comments:

Post a Comment