Thursday, October 28, 2010

Pixi Natural minerals - Simply perfect.


Som nevnt ventet jeg på et annet palett fra Pixi, og dette er uten tvil favoritten min av de to jeg har. Nydelig design, og kjempepraktisk utførelse.
Palettet inneholder speil, 4 øyenskygger, 2 blush (en krem, en pudder) og to lebestifter.
Palettet er genialt utformet i solid papir som en slags bok, og det er magnet som holder lokkene sammen. Jeg syns det er helt fantastisk. Ofte blir slike kits tunge pga magneter og speil, men dette er behagelig lett. Jeg vil påpeke at den fine grønnfargen på papiret ikke kommer frem på bildet sadly.

Vanskelig å ta bra bilder av fargene fordi de er veldig duse, og ikke så pigmenterte.

Pixi ble laget utifra ideen om at produktene skal være praktiske å bruke, og de fleste av produktene til Pixi er 2 eller flere produkter i ett. Feks lebestift og lipliner i ett, tinted foundation og dekkstift i ett og så videre. Det er kjempesmart. Ren og pen, og som sagt eterisk design med alver og duse, fine farger på innpakninger.

Jeg har #2 Stocholm og fargene går i en dus gammelrosa som passer til min lyse hud. Palettet kommer i 3 forskjellige toner så her er det noe for alle. Øyenskyggene er mineralsminke som er bra for huden, og alle produktene inneholder lots of good stuff som er bra for huden:

Eyes:
1. Mica: A natural pigment.
2. Vitamin E: An anti aging ingredient.
Cheeks:
1. Shea Butter: Moisturizes.
2. Vitamin E: An anti aging ingredient.
Lip gloss:
1. Beeswax: A natural moisture rich emollient.
2. Vitamin E: An anti aging ingredient.

Lebestiftene er mere som en tinted gloss, og er ikke så fargesterke som de ser ut på bildet. Den lyseste av de to har et hint av gullshimmer, tres nice. Og at det er en krem og en pudderblush er kjempefint, fordi kremblush er fint om sommeren når jeg bruker mindre pudder og mere tinted moisturiser, og pudder er bra om vinteren når jeg liker en mere matt finish.

Alt i alt et nydelig palett som er lite, lett og praktisk.
Jeg kjøpte Pixi natural minerals via ebay (ca $12) men det ser ut til at det ikke er til salgs der nuh, men du kan kjøpe det via siten der koster den £ 28.00.

Pixi tester ikke på dyr.

No comments:

Post a Comment