Thursday, October 7, 2010

Urban Decay - Bruise.

Urban Decay - Bruise. Dette er den særeste lakken jeg eier. Den er vanskelig å forklare faktisk. En mørk aubergine-rødaktig plumme, med grønt skimmer og en kald blåtone. Den forandrer farge utifra hvordan lyset treffer den. Men denne er langt mere diskret enn de andre duochrome -lakkene på markedet (To farger skimmer i et produkt). Og derfor er det en skikkelig bitch å fange den bra på foto. Denne lakken er utgått, så du må kjøpe den via Ebay.

Det jeg vil poengtere med denne lakken er hvordan du påfører den er viktig. Siden den har en rød tone kan resultatet fort se ujevt ut.
Helt forbannet umulig å ta bra bilder av denne neglelakken! NGH!!
Klikk på bildene for å se detaljene.
Jeg elsker Urban Decay. De har sneken design og onde navn på produkten sine. Og det er høy kvalitet.









Her et mitt råd til hvordan du påfører neglelakk perfekt:
1: Ha rene, stelte negler. Pass på at neglebåndene ikke er all over the place da krakilske neglebånd er doomed to fuck up any polish. Påfør lakk jevnt over hele neglen. Når du har brukt en fargesterk lakk og ikke vært nøye nok når du fjernet den med neglelakkfjerner, sitter du igjen med svakt røde negler under den nye lakken. Jeg HATER det. Og om du ikke er nøye og fordeler 2-3 lag riktig, vil du få litt av den samme effekten med Bruise. Om du sparer negler så klipp de, ikke fil. Da blir de sterkere.

2: Bruk en BASECOAT. Dette er alfa omega. Du trenger et jevnt underlag som lakken kan feste seg i, og påføringen blir mye jevnere. Du beskytter også neglen. Husk å påføre lakken på kantene og på toppen av neglene. Dette gir ekstra beskyttelse. Basecoat får du i alle sminkebutikker.

3: Bruk nok lakk. Om du har lite lakk på kosten, gnir og drar du lakken isteden for å male den på. Tenk at du har så mye lakk på kosten at du kan dra dråpen med lakk fra nederst til øverst på neglene. La det være en millimeter uten lakk over neglebåndene så unngår du at lakken blør. Jeg trenger kun 3 påføringer med kosten om jeg gjør dette riktig. Og ikke mal opp, ned, opp, ned. Dra oppover. Side-midten-andre siden. Husk toppen av neglen. Done deal.

4: Bruk top coat. Og bruk en op coat som koster litt, som du vet er bra. Vær raus med lakken og bruk samme teknikk som beskrevet. Husk kantene og toppen av neglene.

5: La lakken tørke! Godt tips til deg med dårlig tid er å holde hendene under kaldt vann i springen. Dries in no time. Ellers så kan du som meg stå ute på verandaen med jazz hands. Whatever works. Men la lakken tørke. Da får du skinnende negler, uten masse søl og hakk. Jeg mener helt ærlig talt at negler ser mye penere ut uten lakk, enn med en butcher nail job.

Om du vil ha en sær og mørk neglelakk som er vanskelig å plassere, som er mystisk og ulik alle andre, så finnes du denn epå Ebay for en billig penge. (Orly har en som ligner ved navn Galaxy Girl.)

Btw så vil jeg bare kort påpeke at neglene mine er blitt sykt lange og rock fucking solid 2.uken med Sally Hansen tripple strong...Som nevnt skal jeg oppdatere i slutten av mnd.

Urban Decay tester ikke på dyr.
Flasken inneholder 10 ml

2 comments:

  1. Så fine negler du har fått med Sally da!!!
    Ser at jeg må shoppe den ja:))
    Synes fargen ser lekker ut selv om du ikke er fornøyd med bildene jeg;)

    ReplyDelete
  2. Inger: Jeg anbefaler den! Jeg har 2 uker igjen av kuren, men jeg er virkelig imponert allerede. Jeg ser at mange bruker den som vanlig base/top coat etter en mnd...så det skal jeg og gjøre :)

    ReplyDelete