Sunday, June 12, 2011

Bring on that funky asian shit, homeboiii! BB Creams FTW!



Jeg har en greie for kinesiske og Japanske produkter. Gjerne de billige utgavene, da de kommer i crazy farger, med mangapiker, rosa bling og morsomme navn. Og i min jakt på slike kitchy produkter, kom jeg over BB Creams for vel et år tilbake. På den tiden leste jeg ikke noe om BB- Creams i vestlige blogger, jeg fant de kun på asiatiske web sider. Jeg fant en som jeg nå har glemt navnet på med rosa falske diamanter på flasken, og ville ha produktet kun basert på det. Men så begynte jeg å lese om de i vestlige blogger, og BB creams fikk veldig gode reviews. Spesielt bleke piker var begeistret siden BB Creams sine toner er beregnet på asiatiske piker, og har en helt annen tone enn vestlige foundations.

Nice, huh?
Så. Hva er en BB Cream? Det er ikke et kort svar på det spørsmålet. Det er en kombo av en tinted fuktighetskrem og en foundation. Den gir altså litt mere coverage enn en tinted og mindre enn en foundation. BB står for Blemish balm, men ikke la det virke avskrekkende. Den inneholder ingredienser som er bra for huden, og kan hjelpe rense opp for de som har problemhud, dekker arr og misfarget hud langt bedre enn vestlige foundations/tinted fuktighetskremer. Den inneholder også whitening elements og SPF. BB Creams kommer i ørten variasjoner, i ørten merker på samme måte som en vestlig foundation gjør. Det som er min store lykke er at dette produktet har en helt unik fargetone. Når du ser kremen komme ut av flasken ser den urovekkende grå ut. Yes your heard me: GRÅ. Vestlige produkter har gule, eller rosa undertoner. Og jeg har aldri funnet en perfekt tone til min veldig lyse hud. Hvem skulle tro at en gråtone skulle være perfect match? Det som er magien er at denne gråaktige kremen smelter sammen med min egen hudtone og jeg ser rett og slett air brushed ut. Det kjennes ikke ut som om jeg har produkt på huden utover at huden føles veldig myk og behagelig. Huden puster. Første dagen jeg hadde den på kommenterte min samboer ut av det blå «Så fin huden din ser ut». That's a good thing.

Litt bling skader aldri ;)
Kjempebra pumpe.
Jeg har altid hatt veldig bra hud, selv som ung. Jeg har som de fleste andre en kvise i ny og ne men for alderen er jeg godt fornøyd. Men jeg vil si at etter å ha brukt BB Cream i over en uke er huden min mykere, den ser friskere ut. Om jeg ikke gidder å ta av sminken en kveld fordi jeg er for trøtt, er ikke huden min tørr og sliten om morningen. Man kan bruke denne som en beauty balm på problemområder, eller som en primer under en foundation. Jeg for min del får nok coverage med kun denne. Denne skal som det meste annet motvirke rynker. Det skal ikke jeg si noe annet om enn blah blah blah. Whitening effekt er nytt for meg. Jeg ble sjokkert da jeg lærte hvilke kremer indiske bruker for å lysne huden sin. Grøss og gru! Ikke fuck med den nydelige hudtonen! Jeg har ikke merket at jeg er blitt lysere, hello det er sol og sommer og jeg er lys nok fra før.Den skal visst nok redusere misfarging av huden. Den inneholder også solsikke, riskorn, og eføy. Som skal være fancy opplegg for huden . I don't know dude. I love it that's all I can say bout that.

Gråtonen er ren magi.
Slik er den på trynet mitt.
Et annet stooort pluss er påføringen. Jeg har brukt både fingre og min elskede stippling brush fra Mac. Jeg foretrekker stipling brush isteden for en vanlig foundation brush uansett da denne type børste gir et langt mere polert resultat. Jeg har ofte problemer med at produkt ikke fester seg godt nok i huden min, selv med en god primer ( Jeg bruker Laura Mercier sin primer for tiden) Resultatet kan altså være en finish jeg ikke er helt fornøyd med. Områder som ikke dekkes godt nok, eller områder produktet ikke vil feste seg god nok til, eller smelte inn i. Med BB Cream har jeg overhodet ikke det problemet. Dette produktet fester seg jevnt over hele huden, glir på som en drøm, og smelter inn som luft. Varer hele dagen, kaker seg ikke i rynker og trenger kun et lett lag med løspudder for å festes. Jeg går tur i Lillomarka med denne på, svetter i oppoverbakker, og huden føles ikke klissete.

På hånden.
Jeg har SKIN79 Super Plus BB Cream Triple Functions, og den rosa flasken er kul, med bokstaver i sølv og en veldig bra pumpe som har god kvalitet og er lett å bruke. Som nevnt så finnes disse produktene i utallige variasjoner, og jeg kan ikke snakke på vegne av andre produkter. Utfra det jeg har lest, er denne en av de populære og jeg har sett flere vestlige bloggere anmelde og like denne. Det jeg vil si er at BB Creams kan komme i mørkere toner, så for lyse piker vil jeg anbefale å sjekke nøye før de velger. For mørkere piker vil jeg ikke anbefale dette produktet. Mørkere piker er stort sett griseheldige med sin amazing hudkvalitet. *sjalu* Anyways!

Jeg måtte knote litt for å finne ut hvor jeg kunne få tak i dette produktet. Jeg fant en web side som ble anbefalt, men de sendte ikke til Norge via web siden. Men de opplyste at om shipping options ikke var oppført, kunne man ta kontakt via mail og de ville sende det where ever. Det gjorde jeg, og shippingen ble litt dyrere enn jeg hadde regnet med. Men det er verdt det. Jeg ser nå at andre produsenter har kastet seg på trenden, selv Illamasqua. Men hvorfor ikke kjøpe originalt? Jeg kommer til å bestille ny når denne blir tom, så får jeg bare håpe at det asiatiske markedet for sminke blir lettere tilgjengelig for oss i vesten innen den tid.

Koster: $ 29
Web site: http://www.imomoko.com/
Shipping: $ 12
Inneholder: 40 g

Vet ikke om de tester på dyr.

No comments:

Post a Comment