Friday, April 27, 2012

The broken nail of doom!


En negl som brister.
Det er ikke begynnelsen på en norsk samtidsroman, men en blogg om et av de mest overfladiske first world problems ever. En negl som knekker er inkarnasjonen av alle verdenshistoriens bimboer i ett og samme sekund. "Like oh my god, I'm like...I just broke a nail! Like litteraly I die."

Men om du liker det eller ikke, så er en negl som knekker noe forpult møkk.
Spesielt om du er som meg, en som samler hele dagens stress i en overdådig, endorfinutløsende lakksession.
Hyl & Skrik!

What to do? Jau, det finnes pakker å få kjøpt med fibermateriale og lim. Det koster noen kroner, og må kjøpes i butikk eller på nett. Men hva om jeg sier du kan fikse dette med stæsj du allerede har liggende i heimen?

Du trenger følgende:
Underlag du ikke er redd for

1 tepose
1 neglesaks
1 tupe lynlim
1 neglefil
1 neglebuffer
Base coat
Neglelakk
Top coat
Gung ho mode!


Åpne teposen, hell ut innhold
Klipp/fil eventuelle fliser på neglen bort.
Ikke klipp av biter av teposen, men riv heller av. De tynne fibertråene glir mye bedre inn i limet.
Når du har revet av en passe bit, mål opp mot neglen der du har riften og tilpass størrelsen. Det er fint at teposepapiret er litt utenfor riften, men ikke la det dekke hele neglen.
Riv, ikke klipp.

Da er det klart for lim, har du en neglelim med kost, bruk det. Jeg hadde ikke det for hånden og da er det lett for litt søl. Ta litt lim over bristen i neglen, og legg teposepapiret over slik at det er vått av lim.
Fluffy!

Vent litt til dette laget er litt sticky, ta på litt mere lim og legg over nytt lag med teposepapir. Om ikke papiret er vått av lim, legg litt over dette laget igjen.

Nå er det bare å vente til limet er helt tørt. Når det er helt tørt, bruker du saksen og klipper bort løse fiber fra papiret det det trengs, og så buffer du ned neglen forsiktig med en neglebuffer.  Ikke gjør dette for lenge, da det vil file bort lagene du nettopp har laget.
Med to lag.

Jeg var litt utolmodig, og filte ikke nok ned, så her kan vi fortsatt se skjøtet. Filer du nok, vil skjøtet nesten forsvinne etter basecoat.
Burde ha buffet mere, but hey.

Påfør så basecoat, la tørke og påfør så neglelakk og tocoat som vanlig.

Med denne metoden sitter skjøtet på mens neglen voksen, og du slipper å se ut som en amputert diva.
Med basecoat.

Good as new!!

Try it and let me know how it went :)

6 comments:

  1. Genialt!
    Dette skal prøves neste gang problemet skjer, noe som sikkert ikke er så lenge til kjenner jeg meg selv og jobben min rett. Akkurat nå har jeg to amputerte siden jeg ikke visste om dette trikset før. Men aldri mer, ser jeg! :-D

    ReplyDelete
  2. YEY! Keep me posted hvordan det går når du tester! :D

    ReplyDelete
  3. Ikke verst =)Hadde jeg ikke tenkt på en gang!
    Jeg klipper som regel av når slikt skjer.. Men nå er det sjelden jeg har mulighet til å gro så lange negler. Helsevesen ftw^^,

    ReplyDelete