Saturday, April 28, 2012

Illamasqua




Det er mitt fav merke, og jeg har en del produkter nå.
Som medlem får jeg 10% rabatt, og de hadde 25% salg og fri shipping her for en mnd siden eller så.
Da benyttet jeg meg å skaffe meg et par ting jeg har snust på.

Det første produktet et en cream pigment, og denne heter Emerge. Dette er en vannfast, crease free  creme du kan bruke som primer/base til øyenskygge.
Men! Jeg har ikke kjøpt denne for å bruke den som en primer/base at all. Jeg har kjøpt den for å bruke den for å dekke over blå ringer under mine slitne øyne, samt i øyekroken inn mot nesen. Hvorfor? Fordi Emerge er orange/salmon, peach-farget. Og om dere kan fargelære, vet dere at orange er komplimenter til blå. Det vil si at denne fargen, vil dekke blå ringer mye bedre enn en vanlig concealer som er i hudtoner og inneholder ofte gult eller rosa. Organge farge slår rett og slett ut blått.

Med fingeravtrykk ;)

Denne er IKKE egnet til å dekke noe annet en blå skygger, med mindre du er tranny eller driver med drag. Da er denne også veldig egnet til å dekke det grå du får rundt hake/kjeveområdet pga skjeggvekst. Buff inn litt av dette produktet, og følg din vanlige foundationrutine som vanlig.

For real girls, bruk den til under øynene eller som base/primer for øyenskygge. That's it.
Bildene under viser med meg og uten Emerge. (Det ser ut som om jeg er frykter en seriemorder eller noe, men slapp av. I'm safe.)
Uten emerge. Grøss.

Med Emerge og øyensminke

Fra før har jeg Hollow i samme produkt, som er amazing contour for bleke piger. Har skrevet om Hollow før. Konsistensen til Emerge er den samme, bruk enten fingeren din eller spatel om du er makeup-artist og varm opp produktet på hånden, eller du kan bruke en liten blending brush men da må du buffe produktet godt inn i huden. Bruker du fingeren, varmer du opp produktet samtidig som du blender det inn. Jeg bruker en kombo av finger og børste.That's how I roll.

Personlig trenger jeg ikke setting powder, concealer eller foundation over etter påføring, men det må du vurdere basert på din hudfarge/type.
Denne overstyrer det blå bedre enn noe annet jeg har prøvd. Thank fuck for Emerge! Kommer i 8 farger
Til høyre: Panic. Til venstre: Emerge.

Next up er en av de mest pigmenterte blushes jeg har sett med navn Panic. Dette er in your face!
Jeg har cream blush fra Illamasqua fra før, og ville ha pudder for variasjon. Dette er en ekstremt sterk rød som har en fantastisk myk konsistens. når jeg sier du trenger lite produkt mener jeg LITE.
Jeg var så vidt borti med kosten, blåste av, og påførte lett, og det holdt i massevis. Denne fargen vil være AMAZING på madammer med mørk hud! Se for dere denne i kombo med en skikkelig bra highlight på mørk hud? *dåne* Er du likblek, burk ekstremt lite, er du mørkere bruk mere.
Er veldig begeistret for konsistensen, pudderblush er ofte melete, men denne har en fin og myk, nesten litt creme-konsistens. Veldig digg. Kommer i 18 farger.

Panic

Etter jeg har påført litt av denne, buffer jeg den godt inn med en kabuki. Da ser det pent og jevnt ut.

Love, love, love.

Som alltid kommer Illamasqua sine produkter i perfekt innpakning, sort, sleek og glossy. Stunning.

Creme pigment Emerge koster £17
Inneholder: 12ml
Powder blush Panic koster £16,50
Inneholder: 18ml

Illamasqua tester ikke på dyr.


1 comment:

  1. Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for
    a blog website? The account helped me a applicable deal.
    I had been a little bit familiar of this your broadcast
    provided shiny clear concept
    Feel free to visit my blog post :: comprar perfume

    ReplyDelete