Wednesday, August 18, 2010

Sugarpill - Loose eyeshadows


Jeg oppdaget Sugarpill for en god stund tilbake fordi mange av sminkeguruene maste om merket på tuben. Designet var bare så fantastisk at jeg ville sjekke det nøyere. Og etter å ha sett mange reviews og fargetester, fant jeg ut at jeg måtte investere litt penger i dette merket.

Sugarpill er merket til en ung pike ved navn Amy som går under navnet Shrinkle. Hun er kjent som designer av eget klesmerke ved samme navn. Hun ble inspirert av drag queens og club/sub culture make up, og bestemte seg for at hun ville satse selv etter at hennes make up tutorial vids ble poppis på nett. Hun ønsker kontroll over innhold, kvalitet og image, so cred for that!

Sugarpill er sterke, fargemettede øyenskygger som kommer som pudder eller presset.
Produktene hennes har fått gode kritikker og brukes aktivt av flere og flere som er opptatt av høyt pigmenterte farger. Selv er jeg lissom litt ferdig med den mest loco sminken på mine eldre dager, men en god gulløyenskygge er noe jeg har lett etter i årevis, og Sugarpill sin gull i pudder er beyond words fantastisk! Du finner ikke en øyenskygge som gir deg bedre pay off enn Goldilux Loose Eyeshadow. Jeg blir skikkelig frustrert fordi kamera ikke klarer å fange hvor fantastisk disse to produktene faktisk er.
Jeg bestemte meg for å kjøpe Tiara Loose Eyeshadow også siden det er to farger man altids kan bruke, det er mere brukervennlig enn feks en knallrosa.
Om du er opptatt av fargesterk sminke kan jeg anbefale Sugarpill, ellers er nok dette neppe noe for deg.


Pudderøyenskygger kan ikke påføres på samme måte som presset øyenskygge.
Du trenger en god primer, og du trenger en god sminkekost, og du trenger fuktighet.
Kjøp en liten sprayflaske som du fyller med vann ( min er kjøpt på Muji), spray en liten dæsj vann i korken og fukt kosten let, dypp børsten lett i produktet og kakk av et par ganger mot kanten slik at overflødig produkt faller av kosten. Du trenger mye mindre enn du tror. Når du skal påføre pudderøyenskyggen, så dytt lett mot lokket, ikke dra produktet utover. Siden du har en primer på fra før, fester pudderet seg og gir et dekkende resultat. Om du ikke bruker primer vil pudderet ha mindre å feste seg til utover hud, fuktighetskrem eller foundation og vil drysse mye mere av, og ei heller bli så fargesterk. Det som derimot funker fint uten primer og fuktet kost, er å bruke disse som body glitter. Jeg vil da anbefale deg å bruke en stor kost (feks 134 fra Mac)

Jeg må inrømme at det sitrer i hele meg når jeg tar frem mine to produkter fra Sugarpill. Det glitrer så mye i sølv og gull at jeg nesten dåner. Jeg er en skikkelig kråke at heart og elsker alt som skinner som diamanter. Dessuten er innpakningen så fantastisk at jeg fortsatt har krukkene i de små eskene. Jeg vet at når jeg finner frem Sugarpillproduktene, så er det fordi det er en spesiell anledning, noe å dolle seg opp for. Og det er altid stas selv om det er svært sjelden i mitt tilfelle. Sugarpill er ikke hverdagssminke for meg, dette er reservert for anledninger der man trenger litt ekstra glamour. Krukkene inneholder såpass mye at du aldri i livet vil klare å bruke opp alt. Det er en god investering.

Dessuten så ankom Sugarpill i en innpakning som var fantastisk, rosa silkepapir, klistremerker og annet stæsj. Det hele er så gjennomført at man bare må bli imponert. Sugarpill trigger virkelig girly-genene mine. I can't help but love it.
Websiden er nydelig,svært enkel, oversiktelig og lett å manøvrere uten masse flash, piss og annet unødvendig drama.

Sugarpill koster $12 (eksklusiv shipping) og inneholder 5 gram.
Sugarpill tester ikke på dyr (vegan)

2 comments:

  1. Så kult å finne en norsk sminkeblogg som ikke er en av disse sedvanlige "rosabloggene"! :) Har nettopp fått klørne i Sugarpill-skygger selv (kjøpte de pressede, ikke de løse), og elsker dem. :)

    ReplyDelete
  2. Shamini: Hey, så kult! Det var behov for en sminkeblogg som ikke retter seg mot de tyggisrosa!
    Kjempestas at du stikker innom her, keep on coming back. Jeg oppdaterer gangske ofte.
    Hvordan var kvaliteten på de pressede btw?

    ReplyDelete