Thursday, March 29, 2012

Unicorn Pee? Let it rain down on me!


Alle lakkomane kjenner til Unicorn Pee, eller Clarins 230. Dette er en legendarisk lakk, som er nå kun tilgjengelig på Ebay for tåpelig mye penger. Jeg har den ikke, og det er en evig sorg. Det har kommet flere nesten-dupes, og når jeg fikk se swatches av Fantasy Fire Fra Max Factor holdt jeg på å drite på meg. Selvsagt var denne umulig å oppdrive her i dette landet, og jeg satte igang en intens jakt for å skaffe meg mitt ex. Etter mye stress, var det to lakker som dumpet ned i postkassen fra to reddende engler. Millioner takk til Ume og Linn! You kick ass! :D Jeg er så ekstatisk at jeg slever.

Fra før har jeg den outstanding nydelige #51 fra Nfu Oh, og Shift Happens fra Girly Bits som er et indie merke. Begge disse er kjent for å være i samme gata som Unicorn Pee.( Det finnes en Unicorn Puke, men den fikk jeg ikke tak i før den ble utsolgt Den kommer visst nok back in stock, og det er Cult Nails som fører lakken, nå under navnet "Clairvoyant") I just love those names.

Jeg vil vise swatches av alle disse og gå nærmere inn på hva som er likt og ulikt.

Nfu Oh #51 er en flakie, denne kan du bruke som en top coat eller alene, alene trenger den 2-3 strøk. Alene er den en flott lilla, som skifter mellom gull, grønt og burgunder i lyset. Over sort lakk blir denne markant endret og skifter da mellom skarp grønn og orangerød og gull. #51 er en av mine all times favorittlakker. Den er outstanding i flasken og outstanding på neglene. En must have. Men det er ikke en dupe for Unicorn Pee.

Ett strøk over sort.

Shift Happens er en multichromatic shimmer-top coat, som i flasken skifter mellom rustrødt og grønt. Over en sort base gnistrer den i knallgrønt og rustrødt og gull. Den er aldeles nydelig. Og utifra blogger jeg har lest, og swatches jeg har sett, er dette en en nesten identisk dupe. Jeg anbefaler deg å kjøpe denne om du vil ha en indielakk som er amazing over et utall basefarger.
Ett strøk Shift Happens over Orly Stone Cold og over sort.
Shift Happens alene 4 strøk


Lillefinger + ringfinger er Shift Happens. Midtfinger + Pekefinger er Fantasy Fire. Sort base.

Lillefinger + ringfinger er Shift Happens. Midtfinger + Pekefinger er Fantasy Fire. Sort base.


Fantasy Fire er stunning i flasken, dette ser virkelig ut som noen har dyttet i seg for mye LSD og pisset i en liten flaske. Rainbows and magick and all things nice! Gaaaah!! I flasken er denne lakken lik Nfu Oh #51 i fargeskiftningen, men det er altså ikke en flakie. Denne har multichrome shimmer og en nydelig dybde. Alene blir denne en nydelig lilla som skifter mellom rødt, grønt, blått og gull. Over sort blir den nydelig i grønt, gull og rødt. Denne er kun mulig å få tak i via UK, selges hos Boots.co.uk som ikke sender til Norge. Get it while it's hot. Flasken er knøttliten mind you. Og vanskelig å ta bilde av :/

Ett strøk over Eyeko Indigo


  Fantasy Fire alene 4 strøk, ett strøk over Orly Stone Cold, ett strøk over sort.

Fantasy Fire og Shift Happens er dead on dupes over sort og blått. De er ikke dupes alene. På bildene har jeg lillefinger og ringfinger med Shift Happens, og fuck you- inger og pekefinger med Fantasy Fire. Jeg kan ikke se en eneste ulikhet. Det eneste måtte være at Fantasy Fire er litt mere intens, men eller nada.

Du trenger en av disse 3, utifra bilder og hva jeg har skrevet får du velge hvilken selv. Shift Happens og Fantasy Fire er fantastiske nesten-dupes for 230, og Nfu Oh #51 må du bare ha fordi den er ...well.....stunning. Girly Bits åpner butikken igjen i april. Stalk that shit, bitch!

Shift happens koster: $10
Nfu Oh #51 koster: $12,50
Fantasy Fire koster: £4

2 comments: