Thursday, August 12, 2010

Benefit - Cover up!


I tidligere blogginnlegg skrev jeg om primere til øynene.
I denne posten skal jeg ta for meg 2 produkter fra vidunderlige Benefit, et av mine favorittmerker of all times. Benefit har produkter med fantastisk retroinnpakning, priser som passer de fleste og produkter som holder høy kvalitet. Jeg har en wishlist liggende på siten deres, og jeg ønsker meg ALT!
Som nevnt, primer til øynene er et must for oss med øyelokk som har begynt å sige litt med aldere, eller for de som har oljete øyenlokk.
Face primer har noen av de samme egenskapene, den gjør at ansiktet får en jevnere tone, hjelper deg å skjule ujevnheter i huden, og den grunner huden før du tar på pudder eller foundation. Face primer fører til at foundation og pudder sitter mye bedre og varer mye lengre.
That Gal brightening face primer fra Benefit er også helt genial on it's own. Du trenger ikke foundation over den, om du kun ønsker et jevnt og friskt resultat. Jeg har fått litt rynker de siste årene og har irritert meg over foundation eller pudder som på død og liv skal skille seg og _fremheve_ rynkene. Jeg har ikke noe issues med rynker, det er linjer som viser verden at jeg har overlevd en hel masse piss, men sminken min trenger ikke havarere i de linjene etter 3 timer. Med denne primeren slipper du nettopp det.

That Gal kommer i en aldeles genial utformning, Det nærmeste jeg kommer er å sammenligne den med en limstift. Men i tillegg til å ha lignende fasong og skru opp effekt, så har stiften masse små hull der produktet kommer ut. Et par vridninger/klikk er nok produkt til å dekke hele ansiktet. Denne primeren er drøy i bruk. Den har en rosa farge jeg elsker, og den lukter virkelig helt himmelsk. Primeren har er ikke dekkende og kan brukes av alle hudtoner. Huden gløder. Genialt!

That Gal inneholder 11 mL / 0.37 US fl. oz. og koster $28

Det andre produktet er blitt min holy grail. Jeg har virkelig ikke tall på hvor mange dekkstifter jeg har prøvd opp gjennom. Millioner. Jeg HATER concealers. Jeg har blek hud, med rosa undertone, blå ringer under øynene, og å finne en concealer som funker for min tone har vært umulig. Enten så er de for orange, eller så er de for lyse, for mørke, de kaker seg, de renner, de klistrer seg til mascaraen min og fører til de forhatte emopandaøynene. Bollocks!!

Helt til jeg oppdaget Erase Paste! Denne concealeren er helt magisk! Konsistensen er fløyelsmyk, virkelig silkemyk.
Produktet kommer i en liten krukke. Det følger med en liten spatel til å ta ut litt produkt isteden for å bruke fingrene. Som nevnt tidligere så vask hendene godt før du bruker slike produkter om du syns spatel blit litt mye styr. Du trenger svært lite produkt for å oppnå en kjempegod dekkeffekt. Men produktet kommer også en bruksanvisning som forklarer best mulig påføring. Hent ut litt produkt, bruk ringfingeren som jeg har nevnt tidligere, og dytt forsiktig produktet på i ytterkantene under øyet, og jobb deg innover mot midten. Aldri strekk huden under øynene eller dra produkter utover med rå makt. Delikat hud trenger a little gentle touch. A little goes a LOOONG way. Mine blå skygger er gone!
Bruk litt produkt rundt neseroten og på eventuelle urenheter og vips. You are good to go. Jeg kommer ikke til å bytte concealer, når denne krukken blir tom skal jeg kjøpe en ny i samme merke. Ferdig sak.

Erase Paste kommer i 3 toner: Fair, medium og deep. Så denne kan alle madammer bruke.
Den inneholder 4.40g Net wt. 0.15 oz. og koster $26

Benefit sier "don't test our "finished products" on animals." Så det kan virke som at de bruker noen ingredienser som har blitt testet på dyr. Benefit sier de ikke tester på dyr selv.

Jeg bestilte begge produktene samtidig og betalte $9.97 i shipping.



6 comments:

  1. Jeg noterer og noterer jeg....er jo veldig glad i å shoppe på nett, men ikke så flink til å bruke det når det kommer hjem;) Men kanskje jeg kan bli flinkere?? :)

    ReplyDelete
  2. Ikke bestill noe du ikke virkeliog vet du vil bruke. Disse to produktene tror jeg du vil like. Iallefall vil concealeren være noe for deg. Vet ikke om du er typen som vil bruke face primer? Du er ikke så dolly som meg ;):)

    ReplyDelete
  3. Bestilte du rett fra benefit? Hvilken magi brukte du når de ikke sender internasjonalt?

    ReplyDelete
  4. De sender til Norge :) Alltid kjøpt via siten.
    http://www.benefitcosmetics.com/help/faq#faq-2

    ReplyDelete
  5. Er det noe feil om det kommer 18 dollar i shipping?: O

    ReplyDelete
  6. 100 kr i shipping er ikke så mye, det sendes fra USA. Det lønner seg derfor å kjøpe 2-3 produkter :)

    ReplyDelete