Tuesday, August 17, 2010

Obsessive Compulsive Cosmetics - Lip Tars


Nok et legendarisk produkt.
OCC Lip Tars is all the rave online. Du finner ørten tutorials on the tube og det er ørten blogger som skriver om de. Men ikke så mange på norsk, nei. Go me.

Lip Tars er ikke som vanlige lebestifter, og det er heller ikke en gloss.
Det er et helt nytt produkt som har tatt helt av blant sminkefreaks world wide.
Lip Tar kommer i små tuber, i et stort utvalg av farger. De er ekstremt pigmenterte, og så drøye at du trenger minimalt med produkt for å dekke hele leppen. Når du tror du har trykt ut lite nok, halver mengden.
Lip tars er som sagt flytende, svært flytende, men er meget enkel å påføre. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bruke en lip pencil for å få et godt resultat. Lip tar fester seg til leppen og forandrer seg da til en lebestift som varer i evigheter. Den blir ikke tørr, den er myk og behagelig.

En annen ting som er fasinerende og nytt med Lip tars, er at det er meningen at du kan blande fargene selv for å lage din egen custom made lepestift, eller du kan kjøpe "Clear " og blande med løse pigmenter.
Det er i det hele tatt ganske så genialt. Kjøper du feks den hvite, sorte, røde, blå eller gule er fargekombinasjonene uendelig. Så du får utallige lebestifter i noen få tuber.

Negativt: Det som er mitt problem med Lip tars er at jeg får nesten altid problem med feathering, altså at lebestiften glir ut i de dritfestlige rynkene jeg har pådratt meg på mine eldre dager. Jeg har kjøpt Sally Hansen sin invisible lipliner (Utgått men finnes på Ebay) og den hjelper. Men Lip tars er nok bedre egnet for de av dere som har svulstige, sensuelle lepper, ikke slike små, fjollete linjalstreker som jeg må leve med. På nettsiden opplyser de om nettopp dette, og påpeker at man må bruke minimalt med produkt. Jeg får fremdeles litt problemer med feathering. Jeg jobber med å finne riktig mengde. En annen ting jeg vil nevne er at produktet renner litt ut av tuben, slik at når du skrur av korken ser alt litt messy ut.

Jeg har 3 Lip tars: "Plum", "Clear" og "Vintage".
Plum er en grålilla tone, med mye blått i seg, og Vintage er en dyp, brunrød tone. (bildene viser ikke fargene så bra) Clear har har en ganske sterk peppermynteduft som er ganske digg, og en liten spice added så det kan være den har litt lip plumper i seg.

Jeg vet at den røde "NSFW" er svært godt likt, og går foreløpig for å være den beste røde lepestiften out there blandt mange. Ellers er den rosa "Pageant" også veldig pop, men det er i mine øyner horribel. What ever rocks your bimbo socks I guess. I etterkant hadde jeg nok heller bestilt andre farger siden de jeg har passer best til spesielle anledninger. Jeg tror ikke jeg kommer til å bestille flere, Jeg er faktisk ikke SÅ begeistret. Fargene er flotte, konseptet smart men produktet passer ikke så bra for meg.

Lip tar koster $12.50 USD og inneholder 8mL. Jeg kan iallefall garantere at du aldri vil gå tom for produkt.

OCC tester ikke på dyr, deres produkter er vegan.

2 comments:

  1. hei, elskser OCC lip tar men hvor får man kjøpt dem?

    ReplyDelete
  2. hei, elskser OCC lip tar men hvor får man kjøpt dem?

    ReplyDelete