Sunday, August 22, 2010

SKATT!



Siden jeg må gå en lengere tur hver dag for å holde ryggen litt i sjakk, tok vi turen til søndagsmarkedet på Blå.
Og med en gang vi entret lokalet falt øynene mine på en hel haug med Camedamer!
Jeg har en fasinasjon for Camedamen, jeg har et svært gammelt smykke og detaljene i elfenben er utsøkte. Det smykket setter jeg svært høyt.
Men disse Camedamene var ikke som andre!
Da jeg kom nærmere så jeg at de var i forskjellige farger med forskjellige utformninger.
Øynene mine falt på Camedamen som skjellett! Har du sett noe så unikt?
Jeg glemte helt å spørre hvor hun hadde kjøpt de, for damen som solgte de sa hun var så glad hun hadde funnet damen som solgte de. Jeg aner ikke om hun fant smykkekunstneren på nett. Jeg kom hjem og googlet det jeg kunner, og ser at man kan få kjøpt disse Camedamene enkeltvis, jeg fant side på sideEtsy med folk som lager de. Så dette smykket er nok ikke så unikt alikevel. Men jeg har aldri sett noen lignende og jeg elsker det. Det gjenspeiler min personlighet...piken som elsker alt som er vakkert, som glitrer, det underlige, og kvinnen som elsker det harde, obskure og brutale.

Dette er def. et av mine fav smykker :)

Om noen av dere har lyst at jeg skal skrive en smykkeblogg med noen av de mest spesielle smykkene jeg har, så gi lyd :)
Jeg har en hel haug underlige smykker!

5 comments:

  1. Ha, ha!! Festlig altså!
    En camedame helt i din ånd ja;) Jeg elsker også camedamesmykker:)

    ReplyDelete
  2. Så fint! Jeg vil gjerne se flere av smykkene dine :)

    ReplyDelete
  3. Inger: Jeg syns det var så spesielt..og det kostet bare 150,-!!
    Anna: Da skal jeg jaggu gjøre det! Har slikt å ta meg til her jeg ligger for tiden :)

    ReplyDelete
  4. Oi, den var flott på en litt Tim Burtonesk måte! Jeg fikk camédame av James til bursdagen min i år - meget fornøyd med mannenn min. :D
    http://jamesandsesselja.blogspot.com/2010/06/hurra-for-meg-som-fylte-mitt-ar.html

    ReplyDelete
  5. Sesselja: Tim Burton! Det har du jaggu helt rett i! Din camedame er større enn den jeg har, den ser nydelig ut. Det er noe sart og magisk over disse smykkende. Og det er ikke en type smykke alle liker, jeg tror det trengs en litt gammel sjel for å se skjønnheten i de ;)

    ReplyDelete