Monday, August 9, 2010

Eyeko eyecream - Extra glow FTW!

Jeg kom over dette produktet for en god stund siden, og falt totalt for innpakningen. Totalt Harajuku if you ask me. (Eyeko betyr love på Japansk. ) Jeg elsker innpakning, og det er ofte dette som gjør at jeg legger merke til et produkt, gjerne før jeg engang aner hva det faktisk er.

Eyeko eye cream er egentlig et litt legendarisk produkt på nettet, ryktet sier at det er Kate Moss sitt favorittprodukt, uten at det var informasjonen som fikk meg til å ville kjøpe denne altså. Sjå kor e bryr me om hva supermodeller kliner utover ansiktet sitt. På den andre siden så er jo disse rike, fansy pansy folka opptatt av kvalitet, så det teller ikke negativt.

Jeg valgte Eyeko eyecream extra glow, som er et limited edition product, den har mere glow enn den originale. Why you ask? Extra glow. Hello!
De selger også en Eyeko tinted cream som er en bronser.
Eyeko eye cream er egentlig en 3 in 1 cream. Fuktighetskrem, high-lighter og øyekrem (doh). Den inneholder: "Light reflectors and antioxidant Vitamins A& E plus a Vitamin C boost for a radiant, clear complexion."
Fintskarreværra. Etter å ha sett ørten anmeldelser på tuben (dette gjør jeg daglig, mere om det senere), var det rimelig åpenbart at dette kun er en high-lighter. Og etter å ha brukt den i 3-4 dager er jeg enig med alle de ørten pikene som har brukt den, den er ikke å anbefale som ansiktskrem eller øyekrem at all.

Med mindre du vil ha supersüberkinnende ansikt som glitrer som nyfallen snø, (Dude, det høres faktisk fint ut, but that is besides the point) så bruk denne kun som high-light.
For de av dere som ikke vet hva high-light er, så er det et produkt som er lysreflekterende. Man påfører det diskret på kinnben, leppebuen, nesen, og området rett under øyenbrynene. Altså de høyeste punktene i ansiktet ditt. Når lyset treffer deg, vil disse område skinne og du får friskt og glødende effekt. Om du bruker en high-light diskret, så er det faktisk kjempefint. Kremen er lyserosa og funker for alle hudtoner, så this is a go for all! (Den originale har et gullskimmer, og denne har et pearlskimmer.)

Påføring: LESS IS MORE. Begyn med litt produkt og bygg heller opp om du ønsker mere effekt. Du kan bruke en kost eller fingeren til selve påføringen. Jeg foretrekker altid å bruke fingeren til påføring av kremprodukter, da fingrene har en litt høyere temp enn ansiktet, og produktet varmes opp og smelter lettere inn i huden. Bruk ringfingeren da denne er mykere enn de andre fingrene dine. Alt jeg vet altså ;)
Ikke gni produktet utover, men dytt lett med ringfinger for et jevnt resultat.
Nå er liten regel: Pudder mot pudder og krem mot krem. Meaning om du bruker en pudderfoundation, bør du bruke en pudderrouge feks. Krem mot pudder kan bli søl. Jeg syns denne er kjempefin sammen med en tinted moisturizer . (Mere om dette i en annen blogg)

Negativt:
Det negative med produktet er faktisk at det er for mye produkt i en krukke. Jeg kommer aldri til å klare å bruke opp alt, og jeg frykter at den vil tørke ut før jeg er halveis. Dessuten må man enten bruke en liten spatel til å hente ut litt produkt, eller bruke en finger. Å dytte fingrene i sminkeprodukter er ikke en kjempeide pga hyiene, så husk å vaske hender godt før du eventuelt gjør så. Nå er det mest sansylig kun du som skal bruke dette produktet, så med mindre du er make up artist så er det ikke så krise. Det andre negative jeg vil nevne er at den ikke er så creamy som jeg trodde, den har en litt fastere konsistens som merkes under påføringen.

Positivt:
Du får jævlig mye for pengene (28ml 1 fl oz), du vil aldri gå tom for produkt, innpakningen er divine, high-lighten du får er diskret og kjempefin. Jeg kommer til å bruke denne hele året, men kan tenke meg at den vil være helt av en annen verden fin om vinteren.
Den kan brukes av alle hudtoner fordi den ikke gir farge men kun glød, det er et enkelt produkt å bruke selv om man har liten tid. Bruker du litt av denne sammen med kun fuktighetskrem, så vil du likevel se frisk og opplagt ut. For oss som er over 30, så er det kjempeviktig å styre unna produkter som kaker seg og dekker for mye. Dette er et produkt som git litt magick i hverdagen. De tester heller ikke på dyr. Alt den inneholder stå oppført på esken. Nettsiden er infomativ og enkel.
Try it!

Eyeko cream koster £8, og med shipping fra England betalte jeg 105 kr. Sweet deal.

Buy it here.

2 comments:

  1. Imponert kjære søster!! Du burde ta kontakt med de du handler med, kanskje de sponser deg:))

    ReplyDelete