Saturday, August 21, 2010

Bobbi Brown Long wear Gel liner og NYX Super Fat Eye Marker



En liten anmeldelse av eyeliners.
I denne bloggen vil jeg snakke om Bobbi Brown Gel liner og NYX Super Fat Eye Marker.

Bobbi Brown er et kvalitetsmerke, med dyre produkter som blir brukt av profesjonelle make up artister verden over. Bobbi Brown er selv utdannet sminkør.
Jeg hadde snust lenge på hennes Gel liner, og kjøpte likesågodt sort og brun i et sett.

Før jeg kjøpte Bobbi Brown's gel liner, hadde jeg prøvd Costal Scent sin gel liner. Den første uken var jeg kjempefornøyd med den, men det gikk ikke mange dagene før den var totalt uttørket. Jeg prøvde å fikse den med litt olje, men det gikk altså ikke. Jeg sendte en klage og fikk en ny gel liner tilsendt i posten, og denne var faktisk uttørket fra før. I tillegg til at den skallet av like nobody's business. Så no more Costal Scents for me!
Total shite.

Bobbi Brown gel liner har fantastisk kvalitet, det er det ikke tvil om. Den er dyp fargemettet sort, den er lett å påføre og tørker matt sort. Settet kommer med en eyeliner kost som også er svært bra, den gjør påføringen enkel og presis.
Det eneste jeg syns er negativt med gel liners generelt, er at det er litt mere jobb. Du må hente ut litt produkt og påføre det håndbaken din, og deretter bruke kosten til å hente opp nok gel liner og så påføre lineren til løelokket. Det vil si at du må rense kosten etter bruk, og du må skrubbe håndbaken fordi denne lineren sitter veldig godt fast til huden.
Om du ikke syns det er litt pes å gå gjennom dette, er gel liner uten tvil produktet for deg.
Jeg testet "tight lining" med den i dag (det er å påføre produkt på våtlinjen på øverste øyelokk), og jeg opplevde at det sved moderat i ca 15 minutter.
Det er viktig å ikke bruke mye gel liner fordi det vil åpenbart smitte av til øyelokket selv om du bruker en god primer (primer et et must). Du trenger svært lite produkt, og bygg heller opp fargen isteden for å lesse på.

Bobbi Brown Gel Liner koster 324,- kr hos Strawberrynet (free shipping!) Strawberrynet er fantastisk, jeg har handlet mye der. (Takk til Anna for tips om bra side!)
Den inneholder 3 gram.

Bobbi Brown tester ikke på dyr.

NYX Super Fat Eye Marker er fra billigkjeden NYX som jeg har skrevet om før.
På hjemmesiden til NYX heter den nå Felt Tip Liner og kommer i 3 farger: Extreme Black, Dark Brown og Jet Black. (Min er Carbon Black). Jeg aner ikke om min er utgått, eller om de har bare forandret designet. Den er iallefall til salgs.

Dette er en filtpen, og ligner mere på en flytende eyeliner. Produktet kommer i det jeg vil beskrive som en magic marker. Den er ekstremt lett å påføre, god i hånden og jeg liker den kjempegodt. Kvaliteten er ikke på langt nær så bra som Bobbi Browns, den tørker matt men den er ikke like fargemettet. Den blir litt mere transparent. Men den sitter svært godt på, holder seg i timesvis, og skaller ikke av. Og jeg har brukt denne svært ofte, i motsetning til Bobbi Brown sin gel liner. Det er nok fordi NYX sin er lett tilgjengelig, du trenger ikke hente ut produkt eller bruke kost. Av med korken, på øyet, ferdig sak.

Den er kjempepraktisk til hverdagen, jeg kommer til å kjøpe den igjen når den går tom. Jeg kommer ikke til å kjøpe ny gel liner fra bobbi Brown, og det er KUN fordi den ikke blir brukt. Og den blir ikke brukt kun fordi det er mere arbeid, det har ingenting med kvaliteten å gjøre fordi den er langt bedre enn NYX sin eye marker.
Jeg er lat. Slik er det med den saken :D

NYX super Fat Eye Marker koster $10 hos Cherry Culture (som jeg har kritisert før), eller du kan kjøpe den på Ebay
Den inneholder 2.5ml

NYX tester ikke på dyr.

No comments:

Post a Comment