Tuesday, August 17, 2010

NYX - Works for me



Siden jeg ligger rett ut med ryggskade, kan jeg like gjerne oppdatere jålebloggen 0_O

I dag skal jeg fortelle dere om et billig merke ved navn NYX.
Jeg har masse produkter fra NYX: Cream blusher, lip pencils, eyebrow kit, jumbo eyeshadow pencils og flere lipgloss.
NYX er et billig merke, som holder helt ok kvalitet i forhold til pris. Det blir for mye å anmelde alt jeg har, så i dag tar jeg for meg Jumbo eyeshadow pencil. Om noen ønsker at jeg skal skrive om noe av de andre produktene så gi meg en lyd :)

NYX jumbo eyeshadow pencil er et lite kultfenomen på nettet.
Dette er et ganske vidunderlig produkt da det har flere funksjoner. Det er først og fremst en cream eyeshadow, men den er ypperlig som base for å forsterke fargen på øyenskyggen. Om du ønsker et dekkende sort resultat er "Black Bean" vidunderlig, og du ønsker en dekkede hvit flate så er "Milk" fantastisk. Du kan også bruke den som en primer, men jeg foretrekker å bruke de primerene jeg allerede har skrevet om tidligere. Svært mange bruker denne som base, og fargene blir virkelig intense.

Jumbo eyeshadow pencil er svært lett å blande på øyenlokket, og du kan lett bygge opp ønsket effekt. Men bruker du for mye vil det kake seg og bli icky sticky. Less is more. Du kan bruke både kost og ringfinger til å fordele utover lokket, jeg bruker begge deler alt ettersom hvilke resultat jeg vil ha.

Jumbo kommer i mange forskjellige farger, og de er billige. Det som er det store problemet er at å kvesse den ikke er så enkelt. Derfor er det mange som depotter den for å ha den over på krukke istedet. Her har mange funnet på et utall geniale løsninger som bruk av microbølgeovn eller hårføner. Se video:




Jeg har hatt mine i 5-6 mnd nå og har enda ikke brukt nok til at de trengs å kvesses, så jeg venter med å depotte. Men jeg må innrømme at jeg syns det ser riktig så festlig ut, og jeg gleder meg til å prøve. Krukker får man kjøpt på hobbybutikker og i enkelte sminkebutikker. Det er noe av det som er spennende med sminke, man kan ta et produkt og forandre det til så mangt. Vi som konsumenter er helt fri til å gjøre hva vil vil. Og det finnes et utall av ideer.

Som jeg har nevnt ørten ganger før, så er det viktig med en god primer om du har oljete øyenlokk. Og om du har det, så bør du som regel holde deg unna cream eyeshadows og heller holde deg til pudder. Men jeg klarer, tross mine øyenlokk, og bruke disse produktene, trikset ligger i kvantitet, base og påføring. Faren for fordømt creasing er langt høyere, men prøv deg frem.

NYX koster $3.25 hos Cherry Culture nå. Jeg har delt erfaring med Cherry Culture: Første gang jeg bestilte kom varene frem uten problem, andre gang ble varene borte, de nektet å refundere mine utgifter, og sluttet å svare på mine mails. Bastars!
Jeg kjøper derfor NYX via Ebay, der får j
eg NYX for en billig penge av en selger jeg har god erfaring med. Min selger på Ebay heter Joy.
Av henne kan du kjøpe 6 stk Jumbo for
US $ 18,45 (ink shipping US $5.95). Du får også kjøpt x3, x4 eller x 10 feks. Du velger selv fargen du vil ha.
Jeg har Black Bean, Milk, Rust og Oyster. Jeg skal kjøpe 4-5 stk til fordi det er andre fager jeg også gjerne vil ha. Egentlig.... kommer jeg nok til å ende opp med alle fargene kjenner jeg meg selv rett. *Riste på hodet......addict*

Black Bean er en meget fargemettet sort, den har ikke noe glitter og kan enten blandes ut matt eller du kan bruke mere for en mere glossy look. Rust har shimmer, og er som navnet sier, en fin gylden rustfarge perfekt for grønne og brune øyner. Oyster er en en nesten metallic lilla som er mere transparent med skimmer (ikke så begeistret for denne da fargen blir for transparent for meg), og Milk er en dekkende hvit farge som kan blandes ut til å bli mere dus alt ettersom hva du er ute etter. Jeg bruker Milk når jeg skal ha Monroeinspirert sminke. Om du ønsker å bestille deg en Jumbo eyeshadow pencil vil jeg anbefale deg Black Bean eller Milk, fordi de kan brukes til så mangt: Eyeliner, smokey eye, sort base for en dramatisk old school goth look, dus grå, highligt under bryn, base for sterke farger, pin up look and on and on... De er egentlig er lite must i min sminkesamling ;)

Enjoy!

Net wt. 5g./0.18 oz.
NYX tester ikke på dyr.

2 comments:

  1. Blir jo rene kjemilaboratoriet dette:)) Utrolig festlig å se hva folk klarer å finne på:)))

    ReplyDelete
  2. Haha ja ikke sant? Jeg syns det er så fantastisk :P Alt hva folk finner på!

    ReplyDelete