Thursday, August 12, 2010

Neglelakk - Bliss in a bottle


Alle som kjenner meg vet at jeg er lidenskapelig opptatt av neglelakk.
Og nail art. Jeg vil påstå at jeg er besatt av neglelakk faktisk. Og om du kobler min obsession for neglelakk sammen med min obsession for alt som glitrer...well....det sier seg selv at det blir mye av slikt her i huset.

For 5-6 mnd siden kom jeg over Flakies, en type neglelakk som har bittesmå flak i seg som skaper rent magiske effekter. Den første jeg leste om var "Hidden Treaure" fra Sally Hansen limited edition.
Og alle blogger jeg leste sa det samme: Den er ufåkkingsmulig å få tak i. Slik jeg har forstått det så ble det bare sendt ut noen få til noen utvalgte butikker, men jeg har ikke alle detaljene. Men jeg satt igang en omfattende leteaksjon og spurte alle mine venner i US om de kunne lete for meg. Etter et par mnd hadde min fantastiske venninne Karen funnet en der hun bor i statene, og jeg er evig takknemmelig!! Thank you girl!

Grunnen til at jeg nevner denne neglelakken som ingen av dere noensinne vil få tak i, er fordi jeg også har en glitrende second best å tipse dere om! Og det er flakies fra vidunderlige Nfu Oh!!
Siden "Hidden Treasure" var umulig å oppdrive, kjøpte jeg 4 flakies fra Nfu Oh, og jeg elsker de!
Den store forskjellen er at flakene i "Hidden Treasure" er mindre, og at den gir flere sjateringer og sterkere effekter enn Nfu Oh. Men tro meg, flaskene fra Nfu Oh veier opp for den lille forskjellen!

Nfu Oh kommer i en dritlekker design, en sort kork med korsettmønster. Flasken har enkel design i transparent glass slik at den magiske effekten virkelig vises. Når jeg fikk flaskene i posten, måtte jeg ha de stående fremme i en uke bare fordi de er så vakre.
*dåne&besvime*

Flakies er ment til å brukes over en annen neglelakk. Min erfaring er at jo mørkere og mere fargesterk lakken er, desto bedre effekt vil flakies gi deg.
Jeg vil anbefale en mørk lilla, sort, mørk grå, eller mørk blå lakk som baselakk.
Flakies har en helt egen egenskap, og det er at flakene forandrer farge alt ettersom hvilket lys det er, fra grønt til rødt feks. De må rett og slett bare oppleves.
Jeg vil også anbefale ett strøk, to strøk er overkill. Lakken er også tykkere enn vanlig lakk og kan nesten minne om en slags løs gele. Flaskene er større enn vanlig neglelakkflasker, og de inneholder 17ml. Det er ganske mye, så du har disse en god stund så lenge du husker å skru korken godt igjen for hver gang du bruker den.

Det er nesten umulig å ta bra bilder av flakies, de er så sykt mye vakrere in real life.

En annen lakk jeg kort vil nevne er også en fantastisk greie....Holographic nail polish.
Ja, det er akkurat så fancy som det høres ut. Her kan du velge mellom mange forskjellige merker fra Nfu Oh, Opi, China Glaze, Sally Hansen og Nubar for å nevne noen. Jeg har 1 Holographic lakk fra Nfu Oh og venter på en fra Nubar. Virkelig en fav lakk! Jeg har funnet ut at et lag med Nfu Oh holo #61 (midlertidig utsolgt) over 2 lag med CHROME NAIL POLISH- 232 fra Stargazer gir et fantastisk resultat!

Om du vil kjøpe fra Nfu Oh så koster en flaske $12,50 pr stk. $18.98 inkl shipping. Jeg vet at de har hatt litt problemer med paypal på siten, så jeg har ordnet bestillingen via email og de har sendt meg en invoice. Funker fint!
Har bestilt 2 ganger og det er kick ass service :)

Dessverre er det få av disse selskapene som selger til Norge, men Nfu Oh gjør. Om du ønsker deg noe fra noen av de andre merkene må du nok surfe på ebay. Jeg har kjøpt mye der som jeg ikke får tak i andre steder. Mitt råd er om dere kommer over firmaer som ikke selger til Norge, så send en mail og etterspør nettopp det. Jo flere som maser, desto bedre!
Nag Nag Nag!

Om jeg skal oppsummere så vil jeg nok si at "Hidden Treasure" fra Sally Hansen er den beste på flakies, men Nfu Oh vinner på to-die-for-design og kundeservice ;)

Ang. testet på dyr: Nfu Oh vet jeg ikke om tester desverre, Opi, Nubar, China Glaze gjør det ikke. Sally Hansen gjør.

2 comments:

  1. Gjett om jeg vet hvor Ida har fått neglalakk "galskapen" sin fra.....TANTA!!
    Spennende med andre typer neglelakk enn den kjedelige jeg bruker:)

    ReplyDelete