Thursday, February 23, 2012

Dolly Polish

Siden jeg er på indiekjøret når det gjelder lakk, får jeg mye spennende og nytt i posten. Denne gangen var det 3 lakker fra Dolly Polish. Jeg må si jeg var superspent på disse, men de kommer ikke helt opp på wow-faktoren. Stjernen av de tre er Toxic Avenger. Den vil jeg poste om i neste bloggpost. Toxic Avenger er en av mine favorittfilmer, og lakken er en must have. Dette er lakken som har vært all the rave i diverse blogger. Det er en dead on dupe av en lakk mange forguder. More on that later ;)

I denne posten vil jeg ta for meg de to andre lakkene jeg har, og det er Zombie Flesh og Expecto Patronum.
Zombie Flesh så stunning ut på swatches. En skitten grønn/grå, med sort glitter og sølvshimmer. Og den heter Zombie Flesh. Hello. Jeg elsker zombier! Jeg er vant til at man må riste opp glitterlakker, og reagerte ikke over at det sorte glitteret lå samlet i bunnen av flasken. Det jeg reagerer på er at flasken ikke har metallkulen, og jeg kan riste på flasken som om jeg var en russisk hore i evigheter, men det sorte glitteret ligger klistret. Ved påføring er lakken veldig god å jobbe med, sølvshimmeret fordeles seg flott, lakken har en god konsisten, om litt tykk. Men det som skulle bære denne lakken var det sorte glitteret, and that shit just dont wanna play. Jeg liker lakken slik den ser ut nå, og kommer nok til å bruke sort glitterlakk over for å få den rette effekten. Denne dekker på 2 strøk. Jeg brukte 3 på bildene fordi jeg prøvde å få med mere av det sorte glitteret. Det er ikke en total skuff. Det er bare ikke helt perfekt. Har en jevn overflate etter ett strøk Seche Vite. Jeg skal prøve å ha i et par kuler å se om jeg får liv i denne. Edit: Rørte rundt i lakken og fikk løsnet glitter, og nuh ser alt meget bedre ut.





Expecto Patronum er en hvit base men turkis glitter, jeg er usikker på om basen har et hint av blått i seg eller om det er glitteret som gjør det. Denne flasken har heller ikke sølvkule, og glitteret må ha en real handjob for å blande seg. Men her funker det bedre enn på Zombie Flesh. Jeg syns denne så litt meh it i flasken, og fortsatt litt meeh ut på første strøk. Men på tredje strøk ble den faktisk veldig kul. Det som er kult med denne er at det turkise glitteret legger seg lagvis, og skinner gjennom den hvite baselakken, det skaper en kul 3D-effekt, igjen minner dette meg om fugleegg. Hadde ikke glitteret lagt seg lagvis som det gjør, hadde ikke denne lakken vært noe å kaste ræva i taket etter. Men den er veldig pen. Det er en hvit lakk med det lille sære ekstra. Og mind you: Hvit lakk er ofte umulig å jobbe med, selv dyre lakker fører dårlige hvite lakker. Det overrasket meg hvor bra denne hvite lakken var. Fordeler seg pent, dekker på 3 strøk. glitteret fordeler seg jevnt og fint og har en jevnt overflate etter et strøk Seche Vite. I like it.

Dolly Polish koster $8 og selges via siden hennes på Etsy.
Hun stenger butikken i et par uker, for å lage nye lakker. Hold deg oppdatert.

No comments:

Post a Comment