Wednesday, February 1, 2012

Essie Luxeffects holiday 2011

Greit. Jeg sa jeg ikke skulle kjøpe flere lakken i denne kolleksjonen. Men så måtte jeg fylle opp flat rate hos Transdesign, og da ble det 2 til fra Essie Luxeffects. Har blogget om As Gold As It Gets før.
Grunnen til at jeg ikke ville kjøpe Shine Of The Times var at jeg har dupes fra før, og Pure Pearlfection så rett og slett ikke så spennende ut.




Som nevnt før er 2012 året for flakies, og det gleder alle oss lakkomane. Shine Of The Times (Ja, det er garantert en Prince-referanse) er en flakie i samme gata som Hidden Treasure fra Sally Hansen, og siden jeg har den tenkte jeg denne ville være overflødig. Jeg er nå glad jeg kjøpte den for den er ikke en ren dupe av Hidden Treasure. Denne har mye mere tettpakket flakes, en annen tekstur, og den er varmere i fargeovergangene. Den er aldeles nydelig. holoeffekten går fra rødt, orange, gult, gull, blått, lilla og grønn. På et strøk dekker denne nesten hele baselakken. Som baselakk brukte jeg Indigo Polish fra Eyeko (nå utgått) siden jeg er litt lei sort baselakk med flakies.

Kvaliteten er som vanlig med flakies tykk gel, bruk mindre produkt på kosten enn du vanligvis ville ha gjort. Den fordeler seg pent, og tørker helt glatt uten tekstur. Brukte ett strøk Seche Vite etter at strøkene hadde fått tørke i et par minutter for å unngå å dra i lakken. Perfekt.

Liker du bling er dette lakken for deg, flakies er tingen om dagen og noen er lettere å få tak i enn andre. Fingerpaints er utsolgt stort sett over alt, men du kan få tak i Shine Of The Times fra Essie, eller et uvalg av flakies via Llarowe




Pure Pearlfection er en top coat, fint sølvshimmer med svært subtile holografiske partikler. Den er pen, men ikke noe spesielt. Derfor har jeg bare swatchet den på neglehjul. Kan brukes over alle lakker for en ny effekt. Grei å ha om man vil pimpe opp en mani som er blitt kjedelig på dag 3.

Essie kan kjøpes via et utall sites, jeg anbefaler Transdesign.
Essie koster $8, men de kommer opp som $4 ved checkout.
Fyll flat rate package når du først handler det koster $20 og du får plass til 9 lakker for rundt 300,-

1 comment:

  1. It is perfect time to make a few plans for the longer term and it's time to be happy. I've learn this publish and if I may just I wish to suggest you some attention-grabbing issues or advice.
    Perhaps you could write subsequent articles referring to this article.
    I want to read more things about it!

    my homepage dolnoslaska agencja reklamowa

    ReplyDelete