Friday, February 24, 2012

Illamasqua - Freak


Min kjære hadde pønsket på en gave i 3 uker, jeg ante ikke hva det var han hadde kjøpt til meg. I går kom gaven, og jeg hylte av lykke. I den sorte eksen lå Freak, the Illamasqua perfume, som jeg har ønsket meg siden den ble sluppet i fjor. Ikke bare er designet av en annen verden, men den inneholder bare dufter som er så okkult og magisk!


Sjekk listen:
TOP NOTES
Black Davana, Opium Flower and Belladonna bewitch the senses into uncontrollable lust and passion.
HEART NOTES
Poison Hemlock, Datura and Queen of the Night blossom, caress and kiss.
BASE NOTES
Aromas of Frankincense, Oud and Myrrh, addictively mesmerises and captures the senses.
 
En parfyme med Datura. Det kan ikke bli mere Batcheeba.


Selve flasken kommer i en mørk burgunder eske, med gjennomsiktig plast i front, gjennon denne kan du se en fullmåne danne bakgrunnen for selve flasken. Freak er skrevet i gull i Illamasqua sine utsøkte overdådige fonter. På baksiden er det er dikt som gir en old school goth som meg frysninger. Selve flasken er i transparent lilla glass, og har en asymetrisk utskjæring, den står skrått plassert i esken. sort kork med logo, og en stunning snegle i metall på kanten av flasken. Slug bait, baby. I esken står et kort med ingredienser med nydelig design. Som alltid leverer Illamasqua en opplevelse, et dypdykk ned i en mørkere verden, der jeg føler meg hjemme. Dette er akkurat hvorfor Illamasqua er mitt favorittmerke. Ord blir fattige.





Selve duften er ubeskrivelig. Den inneholder så mange elementer at jeg fryder meg skakk ihjel over å lese listen. Det er dufter jeg bruker i ritualer, det er planter jeg selv dyrker. Det er blomster med historie og magiske elementer. Når jeg først tar den på har den en skarp duft som er vanskelig å plassere, etter et par minutter lander duften og en mystisk, krydret duft oppstår. Denne duften får deg til å undre, for den ligner ikke på noe du har snust på før. Det er så mange spennende elementer å ta tak i, den er maskulin, feminin, erotisk, okkult, eterisk...all in one. Det krever sin kvinne å bære denne. Er du en blond bimbo fra Majorstuen er ikke dette noe for deg, er du derimot en sterk personlighet, med en unik utstråling, er dette noe du bør sjekke ut. Kort sagt: If you are a Freak, get your Freak on.

Illamaqua Freak koster £59
Inneholder 75 ml

No comments:

Post a Comment