Thursday, January 12, 2012

Battle of the holo glitters

Jeg elsker holografisk glitter og lakk. Jeg har ørten typer hologlitter, men var på jakt etter et glitter som var finere i type og mere diskret. Etter ørten bilder av ulike swatches online, falt valget på Northen Lights sin hologlitter. Og jeg elsker den. Den blir veldig mye brukt da den gjør all lakk og alle designer mere interessant. Nå har det seg slik at lakkomane som meg som er på holokjøret, ikke klarer å nøye seg med en slik lakk. Og jeg hadde snust på Fairy Dust fra China Glaze siden den kom ut. Så da ble det til at jeg kjøpte den og.Så hva er likhetene og ulikhetene mellom de to?
Før du rister flasken.



*kunstpause*

Northen Lights har en klar, tynn base, og hologlitteret legger seg på bunne av lakken. Shake it up! som det står på korken. Noen syns kanskje det er kjipt, jeg elsker det. Det minner meg om de fine snøkulene man rister på. It's probably just me, men å se en blank lakk transformere seg til holografisk nailgazm....it's pretty sweet. Påføringen er en drøm, glitteret legger seg perfekt på neglene, det er akkurat passe fint. Det gir et diskret resultat men er sterkt holografisk i sol/direkte lys. Lakken tørker raskt og smooth, trenger kun ett strøk Seche Vite. Helvete heller, jeg tror jeg må kjøpe en backup. I make my self drool.
Koster et stedmellom $6 til $10.
Inneholder 5 oz.
Jeg kjøpte min via Evilbay.

Moving on to China Glaze Fairy Dust. Dette er hologlitter i klar, tykkere base, men glitteret legger seg ikke på bunnen så du trenger ikke riste som en gal på flasken. Ingen snøkuleopplevelse her altså. Alle lakker har godt av en rist i ny og ne, og særlig glitterlakker bør ristes litt før påføring. Men ikke som med Northen Lights. Påføringen er god, glitteret dekker litt mere enn Northen Lights og tørker litt tregere. Det er også litt mindre diskret. Glitteret er varmere i tone enn NL. Det er fortsatt et veldig fint glitter, men mere obvious enn NL. Tørker litt mindre smooth. Ett strøk Seche Vite. God holoeffekt i sol/lys.
Koster et sted mellom $3 til $4.



Ett strøk NL til venste. Ett strøk CG til høyre.

To strøk NL til venstre. To strøk CG til høyre.

Blurry bilde for å vise holoeffekten.
Inneholder: 3 oz.

NL er dyrere men inneholder mere produkt.
CG er billigere men inneholder mindre produkt.
NL må ristes før bruk, CG trengs ikke ristes.

Min favoritt? Northen Lights hands down. Penest resultat. Perfekt for suberdiskret glitter.
*riste riste stirre på i autistisk transe*

No comments:

Post a Comment