Thursday, August 6, 2020

It's been a while!

Hei folkens!
Jeg har tenkt å prøve meg litt på blogging igjen, det blir sporadisk nå og da. Følg meg på Insta her.

Det kom ønske om inngående negle-tutorial fra en fjong pike som ikke ønsker å bruke Gellac/gel etc.
Jeg har skrevet om tema før men jeg har jo endret litt på metode, noe er lagt til, annet er tatt bort så en update er helt ålreit. Noen har negler som er i perfekt stand andre har negler som trenger litt tid og produkter på å ikke knekke/sprekke osv.

Redskaper du trenger:
Neglefil.
Neglesaks

Smarte lakkholdere.


Cuticle treatment: Bruk et produkt som mykgjør neglebånd, jeg anbefaler å enten bruke olje eller kjøpe en cuticle remover. Cuticle remover finner du i alle lakkmerker, helt seriøst har det nada å si hvilke du kjøper they all do the same. Når oljen/produktet har virket et par minutter bruker du cuticle pusher til å presse neglebånd ned samt fjerne død hud v negleroten. Vask hendene etterpå.

File: Det er lurt å file oppå neglene med en middels hard fil, litt tekstur er bra å lakke på. Men vær forsiktig ikke fil mye eller hardt. Slike filer kjøper du  i alle butikker som selger jåleri eller billig på Ebay.

Klipp neglene med negleklipper eller neglesaks og vil du på død og liv file neglene så please bruk glassfil og ikke noe annet.

Basecoat er et must. Har du svake negler med sprekker anbefaler jeg kuren fra Sally Hansen. Dette er 7 dagers kur: Dag 1 ta på et strøk, bruk hvilken som helst neglelakk, ta på et strøk over med Sally Hansen. Neste dag nytt strøk med Sally Hansen oppå uten å fjerne noe, gjenta i 7 dager. Kan også bruker som valig basecoat for å vedlikeholde sterke negler.
Jeg anbefaler Duri Rejuvacote dette er den jeg bruker og har brukt siste år. Ellers er NaikTek Intensive therapy en basecoat jeg har brukt i mange år og elsker. Jeg anbefaler å veklse mellom et par produkter, neglene liker dette har jeg erfart. Jeg liker å påføre basecoat med litt press, dytt gjerne penselen litt for å få produkter ned i alle sprekker.




Neglelakk:  Ang neglelakk er det helt seriøst samma faen hva du velger å bruke, med mindre du ønsker kvalitet, mindre stank og lakk som sitter lengre. Favoritter er Opi, China Glaze, Essie og Zoya. Fakta er du kan finne en sort lakk som er amazing på Nille, og en rådyr lakk fra apoteket som suger. Holder du deg til anbefalte merker er du safe. Siste årene er jo disse merkene kommet i butikk i Norge så de er lett tilgjengelige, og ellers har vi alltids Evilbay. Husk at de aller fleste lakker trenger 2 strøk ofte 3 for å være fult dekkende og vise seg fra sin beste side. Påfør alltid et tynt første lag, vent et par minutter og påfør er tykkere lag nummer to. (Nå skal jeg ikke nerde med alle de ulike teksturene og terms i konsistens og resultat, det får bli en annen blogg) Søler du når du lakker neglene er disse nail polish remover pens smarte å ha. Og for fjerning av neglelakk trenger du kun slike som finner i mange varianter, svamp og neglelakkfjerner i boks som fjerner lakk på 3 sek.

Fjerner lakk og du sparer masse rot med bomull.



Topcoat. Dette er det superviktig steg skal du ha en lakk som varer. Og jeg sverger til Seche Vite etter alle disse årene som negloman. Ja den stinker litt, men den funker og ingen lakk ser bedre ut, ingen nail art holder seg bedre uten Seche Vite. Nå selges denne også i Norge så løp og kjøp. Jeg bestille de store pakkene fra ebay, de kommer med stor refill-flaske, helletut og en vanlig lakkflaske. Koster deg rundt 200,-
Påføringen med Seche Vite er ikke lik annen topcoat, denne er tykkere i konsistens. Du skal ha mye produkt på penselen, la dråpen henge fra penselen og dra selve dråpen over neglelakken uten å trykke. Bare dra selve lakken over og husk free edge, toppen av neglen det er der neglene får mest bank i løpet av dagen. Jeg liker å påføre nytt lag etter et par dager bare for å friske opp glansen. Det enesste du ikke kan bruke denne til er holographic lakk da Seche vite har en litt mattenede effekt på disse.



Aftercare: Her kan du bruke alt fra matolje til fancy oljer, balms osv konkret laget for å holde neglebånd og huden rundt neglen myk. Jeg bruker oljer i min skin care rutine så jeg har ikke behov for et konkret produkt lengre, men anbefaler Simply pure - Bliss kiss.

Olje og balm.

Til slutt tenk at det er lov å bytte neglelakk ørten ganger i uken, ja samme dag om man vil. Man må ikke strekke en lakk ut i det uendelige med mindre tidsklemme krever det. Følger du disse stegene og produktene vil du få resultat. Neglelakk skal være gøy, å ha ålreite negler gjør at man føler seg mere vel, man får ofte komplimenter av fremmede og man kan kose seg med å vite på hendene i sollyset om man har glitter på slik at andre som sitter på bussen tror du er gal. Noe jeg er.

Okay det var alt jeg klarte å skvise ut av meg, kom gjerne med forslag på hva dere vil vite mere om.



Sminke, skincare, hår, decor you name it.

No comments:

Post a Comment